F FGLIN skrev:
Jag har upprepade gånger fått direktreklam från mäklare på jakt efter objekt att sälja trots nej tack till reklam på min brevlåda. Läskunnighet verkar alltså inte vara ett krav för att bli mäklare.
Mitt ex anmälde en mäklare just för att de lämnade reklam upprepade gånger, även efter en direkt kontakt med mäklaren i fråga. Vet inte riktigt varför hon var så upprörd på stackaren. Några månader senare fick vi besked att han fick en anmärkning eller vad det heter av samfundet för att inte följa god sed.

Ojdå.

• Gilla
  • Wow
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Mitt ex anmälde en mäklare just för att de lämnade reklam upprepade gånger, även efter en direkt kontakt med mäklaren i fråga. Vet inte riktigt varför hon var så upprörd på stackaren. Några månader senare fick vi besked att han fick en anmärkning eller vad det heter av samfundet för att inte följa god sed.

Ojdå.
Just det, det var ännu värre än så. Vi bodde i brf vid tidpunkten och hon skickade även ett mail till styrelsen. Tydligen sålde den här mäklaren en hel del i vår förening och hade fått egen ”tagg” för att komma in.

Den drogs in och en ny policy togs fram, där mäklare som följde policyn fick tillgång till taggar, på lika villkor och inte genom ”min vän” relationer.

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Nu blir jag ju sjukt sugen på att få veta hur det gick? @Danieldndnbd hörde ni något mer om detta?

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
C
AndersPS AndersPS skrev:
Några månader senare fick vi besked att han fick en anmärkning eller vad det heter av samfundet för att inte följa god sed.
Utmärkt tips! Har anmält till DM-nämnden, de blir "prickade" men inget mer händer, och när de anmäls igen låtsas DM-nämnden som att det regnar och ignorerar anmälan.
I princip alla mäklarfirmor har drösvis med fällande avgöranden där.

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.