Under stormen Egon blåste "skorstenen" ned från vårt stall. Det är inget man eldar i utan en ventilationsskorsten. Den är 5m hög (den utvändiga delen som är av) och ca 1m i diameter. Gissningsvis gjort av asbest.

Till saken här att en plåtslagare var här och plåtade in den för två år sedan för 22.000kr - 6000 i ROT.

Vad skall man tänka på när man kontaktar försäkringsbolaget? Vad kan man få ersättning för? Vad kan det kosta att sätta upp en ny? Kan man få ersättning för bortforsling med tanke bå materealet? Spelar det någon roll att man just plåtat in den?

Tim
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.