Mina trösklar är 30mm och det fixar den inte, jag satte dit 21mm trekantlist och Neaton kliver nu lätt över.

tommysv skrev:
Mina trösklar är 30mm och det fixar den inte, jag satte dit 21mm trekantlist och Neaton kliver nu lätt över.
Låter ju perfekt. Har själv letat efter någon bra lösning men inte hittat något jag trott på. Var köpte du listen?

tommysv skrev:
Jag är imponerad, trodde inte att en robotdammsugare skulle fixa det. Vi har inte köpt någon än, men nu behöver jag inte vara orolig alls för våra relativt små höjdskillnader mellan golven, skulle det bli något problem så löser det sig med lite list så att säga :D

Hej! Var och hämtade min maskin igår, jag tycker att den går omkring lite planlöst och missar stora ytor. Den hittar inte heller in i vissa rum. Huset är byggt med öppen planlösning jag tycker att det borde vara lätt. Ideer?

Carola Svensson skrev:
Hej! Var och hämtade min maskin igår, jag tycker att den går omkring lite planlöst och missar stora ytor. Den hittar inte heller in i vissa rum. Huset är byggt med öppen planlösning jag tycker att det borde vara lätt. Ideer?
Ge den ett par dagar så ska du se att den "lärt" sig hitta bättre sen...

Tack Musto!
Nu har hon börjat dammsuga på ett systematiskt sätt och hon är väldigt effektiv, inte visste jag att jag hade så mycket damm och skräp. :x Än så länge är jag helt nöjd.

:) var så lite...

Christian Andersson skrev:
Tycker den låter lite mycket mot parketten. Finns det något man kan göra för att sänka ljudnivån?

Har en Neato Robotics XV Signatue dvs inte Pro.

Hjälper det att köpa till den andra borsten? -> [länk]
Det KAN hjälpa att byta till den sk. Husdjursborsten (vilket många också upplevt) men det är också högst personligt vad gäller ljudnivå...

• Gilla
Christian Andersson
  • Laddar…
Vår 1.5 år gamla Neato Xv-15 har som förväntat kass batteri nu, displayen slutade att fungera nu också, så sedan en vecka sedan är den inlämnad hos Netonet.

Är det någon som vet om dom lagar eller byter ut Neaton?

De byter troligtvis ut den.

Har förstått att Neaton "lär sig" hur rummet ser ut och blir effektivare efter några körningar. Hur fungerar detta om man flyttar den mellan två våningar? Är den "dum" efter varje flytt eller klarar den att hålla två planlösningar i minnet?

jan_banan skrev:
Har förstått att Neaton "lär sig" hur rummet ser ut och blir effektivare efter några körningar. Hur fungerar detta om man flyttar den mellan två våningar? Är den "dum" efter varje flytt eller klarar den att hålla två planlösningar i minnet?
Vad jag vet så har den inget minne, den börjar varje körning med att skanna av rummet/ytan den ska dammsuga, så det ska inte vara något problem att flytta runt den.
Vår har varit inlämnad hos Netonet i två veckor nu! Har fortfarande inte hört vad dom gör med den, det börjar bli dammigt här nu!

• Gilla
jan_banan
  • Laddar…
Efter att Neaton varit inlämnad hos Netonet i snart en månad
så hörde dom till slut av sig från kundtjänst.
Hon sa att det troligen kommer att ta ca 10 dagar till och om jag orkade vänta så skulle jag få ett presentkort på 400:-!
Jaha sa jag, men vad händer om jag inte orkar vänta då? Ja då får du åka till butiken och få ett tillgodokvitto på 4995:- som du betalade för den när du köpte den.

Det skulle jag väl kunna gå med på sa jag, med tanke på att en ny Neato signature kostar 3290 så tycker jag att det vår ok om jag fick en sådan i utbyte, men om dom vill ge mig ytterligare 1710:- så är inte jag den som säger emot.
Återstår att se om det nu funkar som hon sa på telefon, och bestämma mig för vilken maskin jag ska köpa.
Enligt rådrön så hade XV-25 som väl motsvarar Signature pro inte bättre egenskaper än XV-15.

Är det någon som kan råda mig i denna besvärliga situation?

j.f.s
Kan bara berätta hur det gick för vår Neato. Köpte en XV-15 på inWarehouse i november 2012. September 2013 dog den... Det tog lite över två månader innan det kom en Signature PRO i utbyte. I mitt tycke är det en bättre robot. Tycker den är effektivare och har bättre batteritid även jämfört när vår XV-15 var ny.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.