218 297 läst ·
345 svar
218k läst
345 svar
Neato Robotics - Stora Neato tråden - Robotdammsugare
Hej på er!
Har precis bestämt mig för att köpa en botvac till nya huset. Har räknat lite på det och vettigaste alternativet just nu verkar vara att köpa den för 3890 på Clas Ohlson och köpa till den andra borsten samt bättre filter löst.
Vi flyttar i slutet av månaden till ett nybyggt enplanshus med mycket öppna ytor, inga höga trösklar bara tunna lister mellan rummen. Jo in till badrummen har vi väl en liten tröskel som sig bör, men i övrigt tycker jag att vi har köpt ett hus perfekt för robotdammsugning
Om man bortser från att vi har barn förstås och att de lämnar ett prylspår efter sig vart de än går... Hur hanterar den sånt förresten? Vi plockar och plockar men någon gång kanske man inte har plockat upp allt och går hemifrån när den ska köra sitt program. Äter den upp små saker? Hittar den runt lite större saker, säg Duplo lego och liknande?
Jag hatar sladdar (och elektronikprylar) som är framme så det torde inte heller bli något problem. Just förutom att jag läst att laddningsstationen till roboten måste stå framme. Stämmer det? Jag hade hoppats på att kunna gömma undan den. Kanske under ett skåp, bänk eller dylikt. Hur har ni gjort?
Läste längre upp i tråden att någon sett en video där någon hade gömt den bakom sockeln i köket, det tilltalar mig verkligen! Ingen som har länk till videon eller några idéer? (Jodå jag har googlat, men jag är uppenbarligen ingen fantastisk googlare, kanske någon här inne har större skillz?
)
Har precis bestämt mig för att köpa en botvac till nya huset. Har räknat lite på det och vettigaste alternativet just nu verkar vara att köpa den för 3890 på Clas Ohlson och köpa till den andra borsten samt bättre filter löst.
Vi flyttar i slutet av månaden till ett nybyggt enplanshus med mycket öppna ytor, inga höga trösklar bara tunna lister mellan rummen. Jo in till badrummen har vi väl en liten tröskel som sig bör, men i övrigt tycker jag att vi har köpt ett hus perfekt för robotdammsugning
Jag hatar sladdar (och elektronikprylar) som är framme så det torde inte heller bli något problem. Just förutom att jag läst att laddningsstationen till roboten måste stå framme. Stämmer det? Jag hade hoppats på att kunna gömma undan den. Kanske under ett skåp, bänk eller dylikt. Hur har ni gjort?
Läste längre upp i tråden att någon sett en video där någon hade gömt den bakom sockeln i köket, det tilltalar mig verkligen! Ingen som har länk till videon eller några idéer? (Jodå jag har googlat, men jag är uppenbarligen ingen fantastisk googlare, kanske någon här inne har större skillz?
Nybliven ägare till en xv signature pro. Funkar kanon. Navigerar helt otroligt bra. hár fått byta ut en matta och lägga magnetlist under en annan. "städat" bort kablar o massa saker som bonus.......
Trodde vi hade det välstädat hemma men jäklar va damm den har hittat på de 4 rundor jag hunnit köra.
Ska bli roligt o följa den. Känns som ett kanonköp
Trodde vi hade det välstädat hemma men jäklar va damm den har hittat på de 4 rundor jag hunnit köra.
Ska bli roligt o följa den. Känns som ett kanonköp
Hemskt nöjd med min botvac 85a (den med blått torn).
Inbillar mig att filtret håller längre med lite hushållspapper för det.
Dock är botvacen mer krocksugen än gamla signature pro... Det suger då! Den städar ca 60m2 i min tvåa (kommer ej in i badrummet) med bravur. Som sagt... Man trodde att man hade städat...
Har höjt tvbänken med filttassar så den kommer under. Den bor även där och verkar hitta hem utan problem
Inbillar mig att filtret håller längre med lite hushållspapper för det.
Dock är botvacen mer krocksugen än gamla signature pro... Det suger då! Den städar ca 60m2 i min tvåa (kommer ej in i badrummet) med bravur. Som sagt... Man trodde att man hade städat...
Har höjt tvbänken med filttassar så den kommer under. Den bor även där och verkar hitta hem utan problem
Verkar inte kunna editera så jag tipsar om netonnets fina kampanj på botvac 85an för 3790:-. Nästan tusen spänn billigare än övriga.
Köper man LG hombot 3.0 från italien så får man ge ca 3 för den. Också billigt.
Köper man LG hombot 3.0 från italien så får man ge ca 3 för den. Också billigt.
Då var det ju ingen botvac antar jag
Grymt nöjd med min botvac 70e från Clas ohlson. Köpte till bättre filter (169 spänn för 2-pack) samt kombiborste från samma ställe, priset totalt blev lägre än att köpa en av de dyrare modellerna från annat ställe, konstaterade att det enda som skiljde var vilka filter och borstar som följde med, samt antalet filter, så man kan gott köpa den billigare modellen och uppgradera vid behov. 
Har ännu ej monterat borsten men är jättenöjd med städresultatet, herregud vad mkt damm och skit det är i behållaren varje gång och då kör vi åtminstone varannan dag och har inga djur!
Den låter illa, men inte alls på långa vägar så illa som jag trodde, det går faktiskt att vara hemma samtidigt som den åker, även om man kanske inte passar på att ta en tupplur
Helt klart värt pengarna, behöver knappt dammsuga alls längre förutom i möbler och några andra svåråtkomliga ställen. Lite våtmoppning på det så är resultatet prima!
Har ännu ej monterat borsten men är jättenöjd med städresultatet, herregud vad mkt damm och skit det är i behållaren varje gång och då kör vi åtminstone varannan dag och har inga djur!
Den låter illa, men inte alls på långa vägar så illa som jag trodde, det går faktiskt att vara hemma samtidigt som den åker, även om man kanske inte passar på att ta en tupplur
Helt klart värt pengarna, behöver knappt dammsuga alls längre förutom i möbler och några andra svåråtkomliga ställen. Lite våtmoppning på det så är resultatet prima!
Köpte en xv signature pro på netonnet igår och är mer än nöjd. Har lite trixande med att få den att gå mellan rummen på bottenvåningen då minsta höjdskillnad mellan rummen är 50mm. Har byggt en prototyp som verkar funka på de låga trösklarna ska se om jag lyckas få fram en snygg permanent lösning.
Batterierna jag bytte till höll inte speciellt länge. 6 månader kanske. Efter det tog det 2-3 laddningar för att dammsuga 40 kvm.bdvs en hel dag.Nyfniken skrev:
Just nu kör jag en batterikalibrering (som jag precis hittade instruktion för). Om inte det faller väl ut så gör jag ett sista försök med nya batterier.
Jag kör ett förfilter av hushållspapper.
Då blir det inte så igensatt...