Sitter och letar febrilt efter en nätverkskamera. Jag vill inte använda en pc utan vill ha en med inbyggd webserver som dessutom kan maila bilder om det är något som rör sig.
tanken var att den skulle sitta innanför fönstret riktad ut på gården så att om det nu skulle hända nåt att jag åtminstonde kan se vem eller vad som rört sig där.
jag har kollat på kjell och dom har en kamera i vettig prisklass CMOS nätverkskamera med SD-kortplats med artikelnummer 98229 som har allt som jag vill ha men då är ju frågan om det blir några bilder med den nån som har testat.
kjell säljer ju ochså D-Link DCS-910 nätverkskamera priset börjar kännas lite mycket för min ekonomi men hanterbart men den verkar ju inte ha motion detection då måste man ju upp ett steg till nästa model som kostar 1999 och det känns som aldeles för mycket pengar.
Om det är tråd eller trådlöst kvittar väl egentligen det är priset och funktionaliteten som är viktig nån som har några ideer på vad man ska köpa eller som testat cmos kameran från kjell och kan säga om den är nåt att ha

Jag kör ett par TP-LINK SC3130 hemma och de fungerar fint. Har en som filmar gårdsplanen (borrade ett hål genom panelen på uthuset och satte linsen mot den på insidan, har gått hela vintern i kylan men enligt specen tror jag inte det är bra med sån kyla som varit)

Det enda den har problem med är rörelsesensorn när det snöar ute då det tenderar att bli larm i onödan (dvs den sparar bilder)

Tror de kostade 650 kronor plus moms om jag minns rätt. Köpte via en kompis som har konto hos Deltaco.

http://www.deltaco.se/article.aspx?ItemID=TL-SC3130

Låter dem skriva bilderna via FTP till en nätverksdisk som jag ställt på en annan fysisk adress. (Dit jag även skriver våra backuper en gång i veckan)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.