3 204 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
nätverksabel till hd-box från Canal Digital
Jag har precis skaffat en HD-box med inspelningsmöjlighet från canal digital och de har skickat med en nätverkskabel utöver HDMI, scart och strömkabel.
Vad ska jag anävnda denna till? Det står inte ett ord i instruktionsboken om kabeln som de har skickat med, man blir ju lite nyfiken på vad den kan vara bra till, någon som har koll?
Tack på förhand.
Vad ska jag anävnda denna till? Det står inte ett ord i instruktionsboken om kabeln som de har skickat med, man blir ju lite nyfiken på vad den kan vara bra till, någon som har koll?
Tack på förhand.
Medlem
· Västernorrland
· 2 105 inlägg
Är det verkligen en nätverkskabel? Dvs 8-pol RJ45?
Känner inte till just HD-boxarna, men till de äldre vanliga boxarna skickar de med en modemkabel som du kan plugga i ett telejack. Detta för att kunna beställa filmer till Pay-per-View med boxen.
Om det är en nätverkskabel så har den nog samma syfte men att beställningen isåfall sker över internet.
Känner inte till just HD-boxarna, men till de äldre vanliga boxarna skickar de med en modemkabel som du kan plugga i ett telejack. Detta för att kunna beställa filmer till Pay-per-View med boxen.
Om det är en nätverkskabel så har den nog samma syfte men att beställningen isåfall sker över internet.
det är en nätverkskabel (alltså ingen "modemkabel") och det märkliga är som sagt att jag inte kunnat hitta någon info om det. Men då får vi väl gissa att det handlar om möjligheten att beställa filmer, det låter ju logiskt att man måste kommunicera i "båda riktningarna" för att beställa film. Tur att man drog fram en nätverkskabel till platsen där boxen stod då, även om det vid tillfället verkade grymt onödigt 
Klicka här för att svara