Hej hadde tänt att sätta in en nätverks switch i min krypgrund/topargrund. grunden är hög och torr 80cm hög och bra ventilerad) men grunden följer ju den yttre temperaturen finns det någon som klarar -20 till 40 plus eller om man kan kapsla i den i något i så fall vad? är det någon har provat detta?

De kostar ju inte många hundralappar så jag hade nog bara satt dit den som den är. Tror inte att de låga temperaturerna är så farliga. Kapslar du in den så kan värmen knäcka den.
Köper du en som har fläkt så klarar den värmen bättre men 40 grader är inga problem även för en utan fläkt.

Jag har sett switchar på vindar och i källare täckta med damm och spindelväv. Fläkten har i vissa fall stannat men den har ändå fungerat.

/John

Sätt den nära innergolvet bara och tuta och kör :) Jag skulle också satsa på att den håller för det

Konsumentelektronik är normalt sett bara specad till 0 C, men det funkar det så funkar det. Jag skulle oxo chansa.

En enkel låda skulle väl iaf göra att temperaturen höjs någon grad.. Men switchar kostar ju inte många spänn, så man kan ju bygga låda o köpa ny switch i efterhand.

..syftet med att sätta den utomhus är att spara typ 10m TP kabel jmf med att sätta den närmare routern.

Jag har haft min switch å min router på vinden i flera år nu, och inga problem... Kanske inte lika fuktigt som i krypgrunden iofs..

Det funkar säkerligen bra, det finns som sagt proffslösningar men de är oförsvarbart dyra. Bl.a. klimatiserade utrustningsskåp med både kyla och värme etc. Möjligen om du skulle kapsla in den på ngt sätt så du inte får kondens direkt på apparaturen.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.