2 934 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
nätverks switch i grunden ?
Hej hadde tänt att sätta in en nätverks switch i min krypgrund/topargrund. grunden är hög och torr 80cm hög och bra ventilerad) men grunden följer ju den yttre temperaturen finns det någon som klarar -20 till 40 plus eller om man kan kapsla i den i något i så fall vad? är det någon har provat detta?
De kostar ju inte många hundralappar så jag hade nog bara satt dit den som den är. Tror inte att de låga temperaturerna är så farliga. Kapslar du in den så kan värmen knäcka den.
Köper du en som har fläkt så klarar den värmen bättre men 40 grader är inga problem även för en utan fläkt.
Jag har sett switchar på vindar och i källare täckta med damm och spindelväv. Fläkten har i vissa fall stannat men den har ändå fungerat.
/John
Köper du en som har fläkt så klarar den värmen bättre men 40 grader är inga problem även för en utan fläkt.
Jag har sett switchar på vindar och i källare täckta med damm och spindelväv. Fläkten har i vissa fall stannat men den har ändå fungerat.
/John
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Det funkar säkerligen bra, det finns som sagt proffslösningar men de är oförsvarbart dyra. Bl.a. klimatiserade utrustningsskåp med både kyla och värme etc. Möjligen om du skulle kapsla in den på ngt sätt så du inte får kondens direkt på apparaturen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden