Det är alltid lika fascinerande att varje vår blir jag alldeles tagen av alla fantastiska dofter under våren. Allt börjar med att jorden luktar fuktigt till syrenens skarpa dofter. Konstigt att minnet är så kort.

Och det är just därför som vi pollenallergiker är så sura på dem som inte är allergiska!

Är själv ordentlig allergisk, men uppskattar ändå all dofter - för mig är det en variabel i all njutning.

Jag har själv sluppit undan allergi (bortsett från mot helt vanlig gräsmatta vilket jag tydligen ådrog mig för några år sedan) vilket jag är tacksam över. Våren luktar verkligen underbart, längtar till den kommer hem till mig! -2 i hemtrakterna just nu, befinner mig dock i thailand så jag kommer hem lagom till våren :beer:

S
hekosi skrev:
Jag har själv sluppit undan allergi (bortsett från mot helt vanlig gräsmatta vilket jag tydligen ådrog mig för några år sedan) vilket jag är tacksam över. Våren luktar verkligen underbart, längtar till den kommer hem till mig! -2 i hemtrakterna just nu, befinner mig dock i thailand så jag kommer hem lagom till våren :beer:
bor du mot fjället till då? här blommar maskrosor och hägg. så värst kallt är det ej

SBH skrev:
bor du mot fjället till då? här blommar maskrosor och hägg. så värst kallt är det ej
Nejdå, våren var förbi med runt 17+ i någon vecka här med och gav liv till både maskrosor och annat fint. Nu är det runt -6 nattetid och snöar från & till.
Men som sagt, det berör mig inte just nu då jag har två v kvar i det här tropiska klimatet innan det är dags att vända hem och på den tiden hoppas jag att aprilvädret har tackat för sig!

Blir också tagen av alla lukter.. helst då jag mötte en bonde härom dagen med en stor flyt gödseltunna bakom traktorn.
Hur kan dom sitta i hytten och överleva lukten ??
Det luktade fruktansvärt i 2dagar i hela samhället och inte en blomsterdoft kunde dölja stanken.:confused:

Micro skrev:
Blir också tagen av alla lukter.. helst då jag mötte en bonde härom dagen med en stor flyt gödseltunna bakom traktorn.
Hur kan dom sitta i hytten och överleva lukten ??
Det luktade fruktansvärt i 2dagar i hela samhället och inte en blomsterdoft kunde dölja stanken.:confused:
Som med allting annat, man vänjer sig!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.