Sänkte ned trådlös laddare i glasskiva på bordet. Blev riktigt bra. Nu återstår bara att se om det fungerar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Jag köpte också en trådlös laddare, men strax därefter bytte jag telefon och Google slutade med trådlös laddning i sina Nexus-telefoner =(
Dendär pucken var snyggare än IKEAs, jag hade tänkt fräsa ner min underifrån så att den inte syntes.
Dendär pucken var snyggare än IKEAs, jag hade tänkt fräsa ner min underifrån så att den inte syntes.
Har också köpt en IKEA laddare för att montera, det ligger bland de andra framtida projekten...13th Marine skrev:
Är inte säker på att det fungerar genom trä. Köpte en "vanlig" IKEA trådlös laddare och tycker den är väldigt känslig för om laddningen skall fungera. Kan bara tänka mig hur det då blir med att skicka signalen genom något.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Tanken var nog att bara låta 1mm gods vara kvar mellan. Samt eventuellt lossa delar av plasthöljet på laddaren.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Men hur är det med brandrisken genom att låta laddaren sitta i hela dagarna/nätterna?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Fan vad smart att köra Telldus!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Kan man ställa in så den känner av när du inte är hemma eller slår du av man via tidsstyrning?
Jag har gett upp med trådlösa laddare. Mycket strul jämfört med hur stort värdet på förenklingen är. Alldeles för lätt att placera den så pass fel att den inte laddar fullt eller att stöta till den.
Valde en telefon som laddar fullt på mindre än timmen via sladden istället.
Valde en telefon som laddar fullt på mindre än timmen via sladden istället.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Hur vet man om ens devices stöder trådlös laddning? Iphone 6? Iphone7? Ipad mini? Hela familjen har ju devices, vore supercoolt att slippa sladdhärvorna och ta din idé vidare till ett laddningsbord med ca 6 såna där i ett mönster så alla lägger sina devices på ett bord över natten. Måste de ha något speciellt avstånd från varandra (utöver den fysiska yta det som ska laddas tar upp)? mvh Andreas
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Apple tillverkar väl ingenting som kan laddas trådlöst? Åtminstone inte telefonerna.andr-eri skrev:Hur vet man om ens devices stöder trådlös laddning? Iphone 6? Iphone7? Ipad mini? Hela familjen har ju devices, vore supercoolt att slippa sladdhärvorna och ta din idé vidare till ett laddningsbord med ca 6 såna där i ett mönster så alla lägger sina devices på ett bord över natten. Måste de ha något speciellt avstånd från varandra (utöver den fysiska yta det som ska laddas tar upp)? mvh Andreas
Det finns skal med laddare i om man absolut vill ha, men inte inbyggt i telefonerna.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Ryktet säger dock att Apple i år kommer att lansera en revolutionerande nyhet som gör att man inte behöver en sladd när man skall ladda telefonen... ;-)fiskbuggaren skrev: