R RoAd skrev:
Inbördeskrig för att två personer har olika åsikt? Jisses. I det fria Sverige är det helt ok och kommer inte resultera i fönsterdykning eller arbetsläger. Slappna av.
De som är från Ryssland är inte vana att ens få ha en åsikt och än mindre ha en avvikande åsikt. 😉

Ingen kollar vilken tid på dagen du röstar. Du får inga batongsslag för att du håller upp ett blankt papper. Vi har det faktiskt väldigt bra.

• Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Såg denna intervju med A.Skarsgård från när han gjorde gen.kill.

Textutdrag från en intervju där en skådespelare diskuterar Sveriges fredliga status och militära erfarenhet, med en humoristisk ton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rätt talande för sossefamiljen Skarsgård hur naiva vänstern varit.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Såg denna intervju med A.Skarsgård från när han gjorde gen.kill.

[bild]

Rätt talande för sossefamiljen Skarsgård hur naiva vänstern varit.
Eller också har han rätt?
Förr var det svavelosande präster som stod i predikstolen. Idag har den manteln axlats av krigshetsarna.

Fairlane
A Achren57 skrev:
Eller också har han rätt?
Förr var det svavelosande präster som stod i predikstolen. Idag har den manteln axlats av krigshetsarna.
Krigshetsarna, dy syftar på Putin och hand vänner?

• Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Fairlane Fairlane skrev:
Krigshetsarna, dy syftar på Putin och hand vänner?
Tänk så enkelspårigt alla tänker, det finns fler krig i vårt relativa närområde, sedan finns det även ett "terrorkrig" som antagligen snart bedrivs på riktigt mot Sverige, eftersom vi stjäl muslimska barn osv...

R
RoTe RoTe skrev:
Tänk så enkelspårigt alla tänker, det finns fler krig i vårt relativa närområde, sedan finns det även ett "terrorkrig" som antagligen snart bedrivs på riktigt mot Sverige, eftersom vi stjäl muslimska barn osv...
Vilka andra krig finns i vårt närområde?

Fairlane
RoTe RoTe skrev:
Tänk så enkelspårigt alla tänker, det finns fler krig i vårt relativa närområde,
Du menar i Transnistrien och Georgien?
Eller Azerbajdzjan och Armenien?
RoTe RoTe skrev:
sedan finns det även ett "terrorkrig" som antagligen snart bedrivs på riktigt mot Sverige, eftersom vi stjäl muslimska barn osv...
Ja, det är ett stort problem också, i kombination med korkade politiker som Jomshof etc, men det är inte direkt Nato-relaterat.

Finns bara ett land som är ett hot när det gäller invasion. Det är klart att terrordåd år ju inte roligt alls. Men inget jämför ett regelrätt invasionskrig av Ryssland.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
RoTe
R RoAd skrev:
Vilka andra krig finns i vårt närområde?
Klassar vi inte Israel-Hamas som krig?

A
Folk kastar ur sig saker på forum (så även jag) utan att verkligen riktigt fundera på ämnet.

Ockhams rakkniv:
Är det en jätte som trampat ned trädet i skogen eller har det blåst omkull.

Sitter Putin och tänker på att invadera Sverige eller är det en anka i massmedia och på forum.

A Achren57 skrev:
Folk kastar ur sig saker på forum (så även jag) utan att verkligen riktigt fundera på ämnet.

Ockhams rakkniv:

Sitter Putin och tänker på att invadera Sverige eller är det en anka i massmedia och på forum.
Om man bortser från vad som skrivs på forum och i stället ser på den propaganda som Putingänget sprider inom Ryssland på ryska så är det helt uppenbart att de försöker få det ryska folket med sig på ytterligare erövringar.
Där finns strängt taget inget att diskutera för motsägelserna förekommer mest på forum och verkar ha klent källvärde. Oftast tycks de utsagorna vara baserad på Putingängets exportpropaganda för den amerikanska marknaden. Däremot finns det gott om trovärdiga ögonvittnesskildrngar inifrån Ryssland och även officiella uttalanden som alla pekar i samma riktning nämligen att Putingänget funderar på ytterligare erövringar.

Sedan kan vi fundera på vem som riskerar att drabbas av dylika erövringståg. Jag vet lika litet som någon annan av oss och i slutändan har det ett lag att bli partipolitik och skitkastning av det.
Kanske det är enklast att bara konstatera att om Ukraina faller kommer kriget att fortsätta med invasion av något annat land. Vi vet inte vilket och därför har vi alla skäl att vara så väl förberedda som möjligt. För att vem som än drabbas så behöver alla hjälpas åt med försvaret. Det gäller också er i Sverige!

• Gilla
Blazermannen och 7 till
  • Laddar…
R
RoTe RoTe skrev:
Klassar vi inte Israel-Hamas som krig?
Nja, det vet jag inte om jag skulle påstå. Hamas är en terrororganisation med (i sammanhanget) väldigt begränsade resurser. Det är i.a.f. inte i närheten av krig på samma nivå som rysslands anfall i Ukraina.

Och jag tycker att du är ganska liberal med definitionen av "närområde".

Redigerat:
  • Gilla
och en till och 8 till
  • Laddar…
Fairlane
A Achren57 skrev:
Idag, nej det tror jag inte, vare sig Sverige blivit medlem i Nato eller inte. På sikt, jag det är absolut inte otänkbart, särskilt om vi inte blivit medlemmar i Nato.

Putin skulle ju inte invadera Ukraina heller och de gröna männen som intog Krim var absolut inte ryska heller, vara ryssfobi om man får tro ryssarna själva.

Så länge Putin och hans likar sitter vid makten i Ryssland så får man räkna med att de konstant ljuger och att de kan ta sig för vad som helst.

De vill bestämma över andra länder och hotar (och genomför) angrepp om andra länder inte lyder, så Ryssland är en skurkstat. När man ska skydda sig mot skurkar så är det bra att inte vara själv.

• Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
R
A Achren57 skrev:

Ockhams rakkniv:

Han har ju förklarat att ryssland ska kunna bestämma över sveriges säkerhetspolitik, och hotat med repressalier för att vi gått med i Nato. Dessutom HAR de redan invaderat Ukraina, så att de skulle stanna vid hot är redan motbevisat.

Så jag tycker att du är väldigt naiv om du tror att det är uteslutet att de skulle ge sig på oss på ett eller annat sätt militärt.

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
A
Om Ryssland intar hela Sverige:

Får jag bo kvar i mitt hus, och arbeta som vanligt eller kommer ryssar ta mitt hus och arbete.

Kommer jag få flytta ut ur Sverige eller bo kvar och bli någon andra sortens människa som inte får rösta eller ha någon talan.

Kommer jag få tvångsarbeta för ryssarna och profiten går ned i deras fickor.

Vissa har ju skrivit om mord och våldtäkter, om så måste vi ju fly, men vart.

Vad händer med den lilla människan efter invasionen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.