Ja, vad är det för handtag? och var har du köpt dem?
Ser ut att vara från Kvik:OlofChrister skrev:
http://www.kvik.se/accessorie.asp?PID=473&pgid=16&upgid=24&accessorieid=1180
Kan inte annat än hålla med alla andra då det säger att ert kök är fint. Det är roligt att se egna idéer och annorlunda val av materiel.
Har ni sjäv ritat planlösningen?
Blir ni inte irriterad på att behöva gå runt bardisken för att hämta tillbehör i kylen då ni lagar mat?
Varför slutade ni med bardisken mitt i fönstret? kanske hade en djupare skiva gjort att ni kunde ha barstolar där.
Detta är inte negativ kritik från mig utan bara några reflektioner
Har ni sjäv ritat planlösningen?
Blir ni inte irriterad på att behöva gå runt bardisken för att hämta tillbehör i kylen då ni lagar mat?
Varför slutade ni med bardisken mitt i fönstret? kanske hade en djupare skiva gjort att ni kunde ha barstolar där.
Detta är inte negativ kritik från mig utan bara några reflektioner
Hej, har inte varit inloggad på ett tag.
Här kommer lite mer info:
Handtag köpta på Optimera (Beslag design handtag Norma 192 cc, 292 cc)
Kaklet köpta på Halmstad Kakelhus (vad den heter vet jag inte)
Möbelspot från Storel (art nr. 90745054) väldigt lågt inbyggnadsmått, ljuskällor bytt till 10W.
Vi har ritat planlösningen själva, med idéer stulna från Kvik. Kylens placering var en sak vi funderade på länge. Den står nästan mitt mellan halvön och matbordet. När jag lagar mat tar jag fram allt det jag behöver först, och ser därför inte det som ett problem. Hela planlösningen hade blivit förstörd om vi placerat kylen där ugnen är idag, vilket var enda alternativet.
Anledningen till att vi slutade mitt i fönstret var att vi ville få in ljuset på den ytan, samt att vårt kök blivit för stort om vi fortsatt. Nu känns ytan lagom för två personer samtidigt.
Köksön har givetvis ett djupare mått, med tre barstolar vid överhänget. Syns inte på bilden kanske...
Det enda som återstår är att sätta upp takspottar, hålen är tagna, pottorna på plats och kabel dragen.
Nästan 100% färdiga hehehe...
Här kommer lite mer info:
Handtag köpta på Optimera (Beslag design handtag Norma 192 cc, 292 cc)
Kaklet köpta på Halmstad Kakelhus (vad den heter vet jag inte)
Möbelspot från Storel (art nr. 90745054) väldigt lågt inbyggnadsmått, ljuskällor bytt till 10W.
Vi har ritat planlösningen själva, med idéer stulna från Kvik. Kylens placering var en sak vi funderade på länge. Den står nästan mitt mellan halvön och matbordet. När jag lagar mat tar jag fram allt det jag behöver först, och ser därför inte det som ett problem. Hela planlösningen hade blivit förstörd om vi placerat kylen där ugnen är idag, vilket var enda alternativet.
Anledningen till att vi slutade mitt i fönstret var att vi ville få in ljuset på den ytan, samt att vårt kök blivit för stort om vi fortsatt. Nu känns ytan lagom för två personer samtidigt.
Köksön har givetvis ett djupare mått, med tre barstolar vid överhänget. Syns inte på bilden kanske...
Det enda som återstår är att sätta upp takspottar, hålen är tagna, pottorna på plats och kabel dragen.
Nästan 100% färdiga hehehe...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden