>Kent
Det håller jag helt med om. Man får ju tänka sej för också som "tittare" även om det är hemma hos mej själv. Jag tänkte mej att man kommer och kollar hur det går, pratar lite kanske frågar nåt och sen lämnar man plats så att proffsen kan fortsätta jobba.

Jan-Å>Tack, och ursäkta jag fortsätter men detta är ett litet aber ibland...

Kruxet är bara att en del kan man inte förutse, hade jag ens kunnat gissa att det ovan med kilen skulle hänt så hade jag givetvis undvikit det.
Och inom parantes så har jag fatiskt råkat ut för just den otrevliga saken att en kund fått uppsöka sjukhus, inget jag vill göra om kan jag säga.

Från min sida då så är det milt sagt jäkligt jobbigt eftersom jag förväntas kunna ha allt säkert men även jag kan missa och drabbar det då någon annan så är det inget kul alls.

Från min sida, håll er på säkert avstånd och kolla sen om det är ok att kolla, prata mm. Säkert avstånd är svårt att säga men med en maskin igång så inte ens i rummet och avbryt för tusan hakar inte. Jag har stått i verkstaden med precisionsjobb vid bordsågen när nån idiot kommit in och sen glatt säger när jag rycker till "Oj, då skrämde jag dig?"
Mina kommentarer kan de flesta gissa och det är onödigt att belasta sjukvården med att reparera händer om de kan slippa det.

Så i korthet, jag har gärna folk omkring mig men inte vid vissa moment som kan gå illa, skador på saker kan man oftast lösa men inte skadade människor, det är inget man vill skall hända.

Detta är nog aspekter som man normalt inte tänker på förrän man råkat ut för det, lite därför jag är jobbig nu, man tänker efter en två och tre gånger efter en händelse, man bli rikare på erfarenheter kan man också säga, en del mindre trevliga.

Och till Jan-Å m fl, självfallet accepterar jag och alla av de som jag ser som kollegor att man kommer in, pratar, kollar, inspekterar, besiktigar osv, det är ju trots allt Ert hem och för Er vi gör jobbet, all annan inställning ser jag som vansinnig.

/Kent

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.