Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Vi fick i slutet av året läsa om en uppdatering där man skulle kunna ladda upp filmer och bilder enklare. När kommer den?
Hittade inte på tråden och jag minns inte om det var sagt något datum. Ibland känner jag bara att en film skulle säga mer än 1000 ord och två bilder men att ladda upp på Vimeo tar sån tid
Hittade inte på tråden och jag minns inte om det var sagt något datum. Ibland känner jag bara att en film skulle säga mer än 1000 ord och två bilder men att ladda upp på Vimeo tar sån tid
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Ingen datum är nämnt och det finns fortfarande mycket kvar att göra. Vi siktar på mars månad men vi lovar inget.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Allt har tagit längre tid än vad vi först trodde. Hoppas och tror att vi kan släppa den nya sajten om några veckor.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nej, tyvärr, det är inte tillräckligt klart än.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Jag blir alltid nervös när jag hört talas om en ny stor version som tar tid att få klar, vad det än må vara, sorry. Inte specifikt riktat till BH men många stora företag har de senaste åren "moderniserat" sin webb som nog var billigare än bra, t.ex elsäkerhetsverket, clas i sjön, voltimum.se, elbutik.se, spotify, elfa m.fl. Den enda jag sett som backat och återskapat en webb som inte är epilepsiframkallande är Kjell&Co, heder åt dem.
Så jag hoppas innerligt att
- BH-sajten inte blir långsammare,
- att den inte blir svårnavigerad,
- att alla gamla länkar (bokmärken) fortfarande fungerar,
- att den inte blir ett flipperspel eller nåt slags äventyrsspel som verkar så populärt idag,
- att mobilappen hänger med och fungerar,
- att ingen funktionalitet tas bort eller försämras,
- att vi enbart kommer att se förbättringar som t.ex
+ mer tangentbordsstöd (mouseless),
+ editor med mer (formaterings)funktioner men fortfarande en plain texteditor,
+ bildeditor, fixed font, citatsplit,
+ konfigurerbar, kunna välja bort delforum och enskilda trådar helt och lyfta fram andra,
+ bättre sökfunktion ("googlesökningen" fungerar tror jag men listan sorteras konstigt?),
+ effektivare bokmärkeshantering, "läs senare idag"-knapp,
+ utkast (funktionen återskapa är bra, eller? Är den pålitlig?)
+ etc
Så jag hoppas innerligt att
- BH-sajten inte blir långsammare,
- att den inte blir svårnavigerad,
- att alla gamla länkar (bokmärken) fortfarande fungerar,
- att den inte blir ett flipperspel eller nåt slags äventyrsspel som verkar så populärt idag,
- att mobilappen hänger med och fungerar,
- att ingen funktionalitet tas bort eller försämras,
- att vi enbart kommer att se förbättringar som t.ex
+ mer tangentbordsstöd (mouseless),
+ editor med mer (formaterings)funktioner men fortfarande en plain texteditor,
+ bildeditor, fixed font, citatsplit,
+ konfigurerbar, kunna välja bort delforum och enskilda trådar helt och lyfta fram andra,
+ bättre sökfunktion ("googlesökningen" fungerar tror jag men listan sorteras konstigt?),
+ effektivare bokmärkeshantering, "läs senare idag"-knapp,
+ utkast (funktionen återskapa är bra, eller? Är den pålitlig?)
+ etc
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Tanken med uppgraderingen är att sajten ska bli snabbare, lättare att använda t ex lättare att ladda upp bilder, snyggare/modernare, säkrare, att vi blir av med en del irriterande buggar som vi inte lyckas åtgärda med vår befintliga plattform, att vi slipper underhålla två sajter parallellt (desktopsajten och mobilsajten) och att vi kan göra allt även i mobilen (även moderera). Övergången till det nya kommer inte vara smärtfritt men jag är övertygad om att fördelarna med förändringen är större än nackdelarna. Mycket kommer vara sig likt.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
En gemensam plattform för både desktop och mobil verkar vara precis vad många andra har haft problem med, de har tappat desktopstödet. Men jag kan inte denna teknik och ska inte säga mer nu innan jag sett resultatet.Per Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Det skulle vara kul höra lite mer vad du inte gillar med de olika sajterna.Bo.Siltberg skrev:Inte specifikt riktat till BH men många stora företag har de senaste åren "moderniserat" sin webb som nog var billigare än bra, t.ex elsäkerhetsverket, clas i sjön, voltimum.se, elbutik.se, spotify, elfa m.fl. Den enda jag sett som backat och återskapat en webb som inte är epilepsiframkallande är Kjell&Co, heder åt dem.
http://www.elsakerhetsverket.se/ - Är det deras startsida som blivit intetsägande/värdelös eller är det att de delat upp navigeringen i "Privatpersoner, Andra aktörer, Skola och Om oss" eller är det att navigeringen poppar fram när man går med musen över "Andra aktörer"?
http://www.clasohlson.com/se/ - Är det att deras navigering "Hem, El, Fritid, Bygg, Multimedia, Reservdelar" poppar fram (och försvinner när du valt något eller gått utanför valen) som irriterar dig?
http://www.voltimum.se/ - Är det navigeringen som irriterar att den poppar fram när man går med musen över t ex Elnyheter?
https://www.elfa.se - Är det navigeringen till vänster som irriterar även här (dvs att den poppar fram ofrivilligt när man går med musen över) tillsammans med den automatiskt rullande "annonserna" på startsidan?
https://www.spotify.com/se/ - Är det att bilderna på låtarna som man går över byts ut och visar upp en playknapp när man går över dem som irriterar?
Jag försöker förstå.