1 853 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
När ska primern dit?
Har tagit bort klinkers, spackling och elslinga i hallen.
På måndag kommer elektrikern för ny elslinga, plattsättaren kommer mot slutet av veckan. Mellanbjälklaget är lättbetongelement. Har förstått att jag ska prima underlaget, men att primern endast är ger vidhäftning i ca 24 timmar....
När ska jag prima? Känns ju galet att smeta på primer på elslingan, men samtidigt tappar primern funktionen om jag gör det innan elektrikern lägger slingan.
Någon som har en klok lösning?
På måndag kommer elektrikern för ny elslinga, plattsättaren kommer mot slutet av veckan. Mellanbjälklaget är lättbetongelement. Har förstått att jag ska prima underlaget, men att primern endast är ger vidhäftning i ca 24 timmar....
När ska jag prima? Känns ju galet att smeta på primer på elslingan, men samtidigt tappar primern funktionen om jag gör det innan elektrikern lägger slingan.
Någon som har en klok lösning?
Elektrikern vill garanterat ha det primat om han ska smältlimma dit slingan, annars fäster inte limmet.
Prima söndag kväll, låt elektrikern lägga slingan, dagen innan det ska spacklas så penslar eller sprutar du på primer
Gör inget om det kommer på slingan
Prima söndag kväll, låt elektrikern lägga slingan, dagen innan det ska spacklas så penslar eller sprutar du på primer
Gör inget om det kommer på slingan
Klicka här för att svara