Har tagit bort klinkers, spackling och elslinga i hallen.
På måndag kommer elektrikern för ny elslinga, plattsättaren kommer mot slutet av veckan. Mellanbjälklaget är lättbetongelement. Har förstått att jag ska prima underlaget, men att primern endast är ger vidhäftning i ca 24 timmar....

När ska jag prima? Känns ju galet att smeta på primer på elslingan, men samtidigt tappar primern funktionen om jag gör det innan elektrikern lägger slingan.

Någon som har en klok lösning?
 
Kan väl inte göra nåt att få primer på slingan? Får väl borsta lite försiktigt runt den bara.
 
Elektrikern vill garanterat ha det primat om han ska smältlimma dit slingan, annars fäster inte limmet.
Prima söndag kväll, låt elektrikern lägga slingan, dagen innan det ska spacklas så penslar eller sprutar du på primer

Gör inget om det kommer på slingan
 
Hur gick det
 
Körde på primer i söndags, funkade fint för elektrikern på måndag - limning gick bra. Väntar nu på plattsättaren och flytspackling, men tänkte prima på lite till inför det =)

Tack för all hjälp!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.