Har fått ett badrum gjort av en större välkänd firma. Eftersom våra kunskaper är ungefär 0 så tog vi den på entreprenad. dvs vi kom överens om vad som ska göras och dom fixade alla hantverkare som behövdes. Men nu säger dom att dom är klar men vi håller inte med. Tog hit en bekant som är snickare sen många år och han hade åsikter. Dåligt putsade väggar. Bomljud på flera plattor. Dålig plattsättning överlag slarv av elektriker med kabelkanal. Fallet på golvet och dom putsade väggarna är väl värst. Men det enda försvaret.dom har är att det är en källare. Men att vattnet står stilla eller rinner åt fel håll är ju inte ok. Vad tycker ni jag ska göra? Ska jag vägra betala fakturan innan det är klart? Det känns ju inte som ett alternativ att betala för något som är så dåligt. Iallafall inte fullt pris. Men att bila upp och göra om känns ju inte heller bra. Vad hade ni gjort?
 
Är det så illa kan det väl vara värt att ta dit en besiktningsman?
 
  • Gilla
Peter_Henry
  • Laddar…
Håller med föregående talare, ta dit en besiktningsman och se därefter hur ni går vidare. Och betala inte förrän ni har gjort en besiktning på entreprenaden, dock inom skälig tid.
 
  • Gilla
nissebrun och 2 till
  • Laddar…
Vart hittar man en besiktningsman?
 
Vet du mer exakt vad man ska söka efter? Det var ju en hel del att välja mellan.
 
Du kan ev. kontakta BKR för en besiktning. Det är plattsättarnas branschorganisation, som ger ut reglerna för tätskikt. Jag är dock lite osäker på om deras bes. män vill säga något om elinstallationen.
 
H hempularen skrev:
Du kan ev. kontakta BKR för en besiktning. Det är plattsättarnas branschorganisation, som ger ut reglerna för tätskikt. Jag är dock lite osäker på om deras bes. män vill säga något om elinstallationen.
Jag får se vad entreprenören säger först. Men han som vad här och kollade sa att han inte skulle betala en krona till innan det är klart.
 
C Corsair skrev:
Vet du mer exakt vad man ska söka efter? Det var ju en hel del att välja mellan.
Kan hjälpa med det, vart bor ni nånstans i detta avlånga land?
 
Peter_Henry Peter_Henry skrev:
Kan hjälpa med det, vart bor ni nånstans i detta avlånga land?
I Västmanland
 
C Corsair skrev:
Jag får se vad entreprenören säger först. Men han som vad här och kollade sa att han inte skulle betala en krona till innan det är klart.
Är entreprenören auktoriserad i BKR?

https://www.bkr.se/medlemsforetag/
 
Johannes Kullgren Johannes Kullgren skrev:
Är entreprenören auktoriserad i BKR?

[länk]
Nej men det är en större vvs firma som tagit in underleverantörer. Underleverantörer som gjorde plattsättningen är inte med i BKR ser jag nu.
 
C Corsair skrev:
Nej men det är en större vvs firma som tagit in underleverantörer. Underleverantörer som gjorde plattsättningen är inte med i BKR ser jag nu.
Har du pratat med entreprenören som du har kontrakt med ang detta?
 
Prata med den ni beställt av och ta ut dem så de får se vad de tycker om eländet? Håller de inte med er bara informera att du kommer ta in en besiktningsman och då bjuda in dem att närvara.
 
  • Gilla
nissebrun
  • Laddar…
Johannes Kullgren Johannes Kullgren skrev:
Har du pratat med entreprenören som du har kontrakt med ang detta?
Det mesta svaret jag får "det är ju en källare dom ser ut såhär"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.