hej.

hur sent på året kan man börja med ett takbyte? är nämligen istånd att köpa ett hus på ca 180kvm fördelat på två våningar. nackdelen är att taken kommer att behövas att byta ut mer eller mindre omgående då det läcker in när det regnar. och vi får inte tillgång till huset före 1 sept.
Men känsligt är det med regn o fukt när man gör ett takbyte?
nuvarande takbeklädnad är tegelpannor, men har tänkte att lägga upp betongpannor istället.

tack för ett mycket bra forum.
mvh. Richard
 
Det är lugnt om du "bara" ska byta pannor + läkt och lägga ny papp över den gamla. Men det brukar man kunna lösa med några stora lättviktspressenningar om man inte hinner få på den nya pappen innan regnet kommer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.