Vi bor i ett halvår gammalt hus med Bullerbykänsla, enligt reklamen i alla fall. Då det uppstått en del mindre, och större fel, efter slutbesiktningen har vi reklamerat dessa enligt konstens alla regler. Det som avser funktion har man åtgärdat utan större konstigheter men de "utseendemässiga" detaljerna har man för avsikt att åtgärda under garantitiden, enligt byggledaren.
Kan någon svara på om detta är OK eller inte. Det som avses är en mängd tapetdragningar, vanliga och våtrum, lack som släppt på flera ställen på parkettgolvet, där fabrikantens skyddstejp suttit, och två större sättningar i väggarna. Förmodligen har en väggregel buktat ut och detta syns mycket väl. Den ena väggen är så belägen att denna utsmyckningsdetalj är bland det första som möter besökaren.
Tacksam för svar.