Just efter millennieskiftet praktiserade jag juridik som advokat på ett av Lunds äldsta advokatkontor, på krypavstånd från Grand Hotell. Inte bara advokatbyrån var gammal, utan så var även kontoret. Om de väggarna vore lösta från tystnadsplikten...

Du kan läsa artikeln här: När Lundaadvokaten fick en egen spalt i Malmötidningen

Jag älskar berättelser när någon går in på ett kontor eller annan typ av arbetsplats och får ett jobb "bara så där" och som liknar gränsen till skröna, vilket det givetvis inte är. Att skriva som djävulen själv räckte tydligen. :)

JapeFox JapeFox skrev:
Jag älskar berättelser när någon går in på ett kontor eller annan typ av arbetsplats och får ett jobb "bara så där" och som liknar gränsen till skröna, vilket det givetvis inte är. Att skriva som djävulen själv räckte tydligen. :)
Försök göra samma sak och kräv fast tillsvidareanställning så ska du se hur lätt det är :)

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Försök göra samma sak och kräv fast tillsvidareanställning så ska du se hur lätt det är :)
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag vet, har försökt och det gick inte så bra. och utfallet var väntat. Just därför gillar jag kåseriet.

JapeFox JapeFox skrev:
Jag vet, har försökt och det gick inte så bra. och utfallet var väntat. Just därför gillar jag kåseriet.

Jag har en bekant som när han var tonåring gick in på en bensinmack och sa "ni behöver en medhjälpare" och fick jobb.

• Gilla
  • Haha
mattiplutt och 2 till
  • Laddar…
Oj. Precis som i amerikanska filmer där man aldrig nämner summan verbalt utan skriver den på ett papper och lämnar över till motparten, men så gör man kanske i Skåne också?

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
L
Det var som Fan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.