Igår fogades kaklet, idag kommer det att mjukfogas och blandarna kommer att sättas på plats. När kan vi först duscha?
Och när kan vi sätta igång golvvärmen. Plattan och golvvärmen var ifrån det gamla badrummet, vi har bara tagit bort våtrumsmattan och lagt keramikgranit (klinkers) på golvet.

Redigerat:
Vad gäller golvvärmen så har jag för mig att det är en månad som gäller. Fixet och fogen skall nå full hållfasthet. Det står uppgifter om det hos tillverkaren av fix.

Att duscha tror jag man kan göra ganska direkt, möjligen skall man ge mjukfogen några dagar att djuphärda. Det härdar om jag minns rätt ca 1mm per dygn. Så första dagarna kan den vara lite känslig för mekanisk åverkan, när det bara är skinn på den.

Paul-Staffanstorp
Det jag direkt ifrågasätter är...

VAD är det för en s.k hantverkare du haft hos dig som inte informerar sin kund om sådana väsentliga saker... :x

Du kan duscha redan imorgon men var försiktiga med att röra mjukfogarna några dagar precis som hempularen skriver...

Golvvärmen ska man vänta en månad med att dra igång precis som han också skriver.

d^_^b hempularen...

Jag skulle vilja tillägga att det är bra att köra igång golvvärmen lite försiktigt, alltså inte 28 grader direkt utan öka med en grad/dag eller så.

Jag tänkte precis som Paul om hantverkaren. Men om man läser andra inlägg från användaren så framgår det att jobbet görs av dem själva.

Helt rätt hempularen!

Paul-Staffanstorp
Ok... det har jag inte gett mig tid att upptäcka... ;) Sorry

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.