Har precis putsat om under en balkong med Serpo 135 från Maxit.

Kan inte hitta någonstans på deras hemsida när det är okej att måla ytan.

Huset ska snart ut för försäljning så det vore kul att måla, men samtidigt måste väl cementen i putsen få bränna klart.

Tacksam för svar.

/R
 
Om du målar med en KC-färg kan du göra det inom tre dagar - tänk bara på att eftervattna försiktigt, och skydda från regn
Skall du måla med silikatfärg behöver du vänta ca 14 dagar så att bruket hunnit karbonatisera i ytan (var noga med att eftervattna stockningen).
Plast färg kan du göra när som helst (det går åt h-e i alla fall ;D ;D ;D) nej... vänta minst 2veckor...
Lycke till!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.