Om du målar med en KC-färg kan du göra det inom tre dagar - tänk bara på att eftervattna försiktigt, och skydda från regn
Skall du måla med silikatfärg behöver du vänta ca 14 dagar så att bruket hunnit karbonatisera i ytan (var noga med att eftervattna stockningen).
Plast färg kan du göra när som helst (det går åt h-e i alla fall ;D ;D ;D) nej... vänta minst 2veckor...
Lycke till!