L
Har du eller någon annan monterat den

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
L
Vad heter pumpen ta ett foto på hela displaydelen , rör lite på ratten så den lyser

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Har du flöde? Ingen luftficka någonstans? Har du det gamla golvvärmesystemet med gummislangar som Octopus levererade?

Jag hade delat på cirkpumpen och kollat så inget blockerar impellern

kristofer12345
L Liteavvarje skrev:
Har du eller någon annan monterat den
Leverantör har monterat

kristofer12345
L Liteavvarje skrev:
Vad heter pumpen ta ett foto på hela displaydelen , rör lite på ratten så den lyser
Vilken ratt

kristofer12345
L lordi skrev:
Har du flöde? Ingen luftficka någonstans? Har du det gamla golvvärmesystemet med gummislangar som Octopus levererade?

Jag hade delat på cirkpumpen och kollat så inget blockerar impellern
Har kollat luften?!
Ja dem svarta gummi ja,,12 mm tror jag dem är

Hur kan jag dela den,, den startar ju sedan igen.. så tror ju ej något stoppar

kristofer12345
Fattar ingenting,,vp o cirkpump kan hå i 20-30 min sedsn stanna,, beroende på vattengrader..

• Gilla
corbage
  • Laddar…
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Octopus is 81

Aha ok bara cirkpumpen..ändå bättre än vp byte..då får man väl göra det då..
Det var ju en spännande el-installation!

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Leverantör har monterat
L Liteavvarje skrev:
Tror du liteavvarje fortfarande att det är fel på cirkpump trots den startar om igen.. den har dock börjat låta mer o konstigare sedan detta hände.. men i mmialen ska man ej behöva buta ut den vid det läge som sker..

Har kollat luften?!
Ja dem svarta gummi ja,,12 mm tror jag dem är

Hur kan jag dela den,, den startar ju sedan igen.. så tror ju ej något stoppar
Det går att lossa drivsidan från pumphuset. Brukar sitta 4 eller 2 insexskruvar som håller ihop det. Du måste tappa ur vatten då, om inte det finns ventiler vid pumpen. Glöm inte stänga av pumpen alternativt koppla ur den elektriskt.
De svarta slangarna utgjorde ett problem i form av att de inte var diffusionstäta. Då kan man få problem med korrosion och att systemet slaggar igen.

Håller med Thomas ang elinstallationen. Den ser allt annat än professionell ut.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Men Jösses. Den elinstallationen kan inte ens med god vilja kallas för fackmannamässigt utförd. Har du någon dokumentation som påvisar att elarbetet är utfört av eller under överseende av en behörig installatör? När det ser ut så där på utsidan skulle åtminstone jag öppna, mäta och gå igenom anläggningen för säkerhets skull.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Ska se..

Aha ni hade också octopus alltså..hur gjorde ni dådå, byta ni slangar eller.. o säger du att cirkpumprn kanske skulle stanna för det!?
L lordi skrev:
Det går att lossa drivsidan från pumphuset. Brukar sitta 4 eller 2 insexskruvar som håller ihop det. Du måste tappa ur vatten då, om inte det finns ventiler vid pumpen. Glöm inte stänga av pumpen alternativt koppla ur den elektriskt.
De svarta slangarna utgjorde ett problem i form av att de inte var diffusionstäta. Då kan man få problem med korrosion och att systemet slaggar igen.

Håller med Thomas ang elinstallationen. Den ser allt annat än professionell ut.

Ska se..

Aha ni hade också octopus alltså..hur gjorde ni dådå, byta ni slangar eller.. o säger du att cirkpumprn kanske skulle stanna för det!?
Nej jag har ingen Octopus, men jag känner till dem och har sett några anläggningar. De verkar ha övergått till blåa slangar liknande som man har till tryckluft.
Att byta dina slangar går inte utan att riva upp alla golv.

Pumpen kan gå varm om den går trögt, och det kan den göra om den är full med rost.
Det kan ju vara fel på pumpen också, men man får ju utesluta alla andra felorsaker först.
Var det länge sedan den monterades?

kristofer12345
L lordi skrev:
Nej jag har ingen Octopus, men jag känner till dem och har sett några anläggningar. De verkar ha övergått till blåa slangar liknande som man har till tryckluft.
Att byta dina slangar går inte utan att riva upp alla golv.

Pumpen kan gå varm om den går trögt, och det kan den göra om den är full med rost.
Det kan ju vara fel på pumpen också, men man får ju utesluta alla andra felorsaker först.
Var det länge sedan den monterades?
Aha okej, men det har jag inte problem med verkar det som, då jag får goa o varma golv o varmt i huset. Problemet nu är att cirk pump havererar o stannar?!?

L
Du säger du har en wilos para ,är det den här enligt bild

• Linjeteckning av en Wilo-para cirkulationspump med reglage och Wilo-logotyp på frontpanelen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.