Jag har hört talas om "hängsle och livrem", men det här är fanemej både hänglsen, livrem, flytväst, hjälm, suspensoar, stålhätta, arméns mobila fältsjukhus på uppfarten och mamma på snabbtelefonen! :crysmile:(y) Möjligtvis kunde man argumentera för att stålet skulle vara rostfritt om vi nu pratar maximerad livslängd.
 
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Jag har hört talas om "hängsle och livrem", men det här är fanemej både hänglsen, livrem, flytväst, hjälm, suspensoar, stålhätta, arméns mobila fältsjukhus på uppfarten och mamma på snabbtelefonen! :crysmile:(y) Möjligtvis kunde man argumentera för att stålet skulle vara rostfritt om vi nu pratar maximerad livslängd.
hade inget syrafast i lager :( men skall handla lite ferrex imorgon och pensla innan forsätter montera bärlinorna =)
 
Nybyggt trätrall på terrass med verktyg och byggmaterial nära en vit tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en list ist för nån plåt för att gomma mellanrummet mellan vägg & virket Trähölje vid väggkant som täcker mellanrum, med monterad sockelskiva och skuggor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

samma sak här endast för att gömma den 1-2mm man ser rak ner när det vinkel


Träaltan med nylagt virke och list längs väggen för att dölja glipan, med en sikaflex-skiktad skarv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Monterade sockelskiva c/c 40 och specialskruv för skivan med robertson nr2 ^^ med 5mm mellanrum skivskarv och sikaflex emellan... ~80€ skivan :/




Ny sommar nya tag... torkat en del nu så man har börjat plugga med trälim
Nybyggd träaltan med skateboard och verktyg, med fokus på skarvarna och fästdetaljerna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Svetsad konstruktion med flatjärn och skyddsfärg, monterad och justerad med laser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade en bild som inte blivit postad.. 2dagars jobb med att svets och montera. 1dag att pensla skyddsfärg och sen för nöjes skull blev det gjutet till underkanten av "fötterna" och ~3cm ut från flatjärnet

Monterad med en bult så fick ställa höjden på alla med laser och svetsa fast.. Här kommer talan noggrann i början så följer det med till nock =) var 1-3mm +/- som det kastade om jag minns fel
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.