Upptäckte dessa två "klumpar" idag uppe på vinden. Ett par-tre millimeter tjocka som mest, liknar mest en samling fågelskit. Helt luktfria och sega som kåda i konsistensen. Jag skrapade bort dom och penslade området med Boracol. Undrar om någon vet vad det är för något?! Lyckas inte hitta någon mögeltyp som liknar och vore det mögel borde det väl iaf lukta på nära håll? Rummet under är ett badrum så det kanske har läkt upp varmluft därifrån? Som man ser på bilderna så är trät fuktigt runt om själva klumparna. Det märkliga är att det syns ingenting på vindsgolvet eller på undersidan av bjälken. Det här är det enda stället på hela vinden..
Tacksam för svar.



20130407_204137.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20130407_204149.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Cecilia Asklöf
  • Laddar…
Svalor som bygger bo är min gissning.
 
Min gissning blir också svalbo... Vi hade mycket sånt i båthuset tidigare som vi skrapade ner för att inte få svalorna att smutsa ner båtarna....
 
Tack för svar huggan och Anders07. Det verkar rimligt. Minns nu också att förre ägaren sa att dom hade haft nått svalbo däruppe tidigare. Tur att jag hann upptäcka det innan dom hade hunnit få ungar...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.