3 127 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Nån som har NIBE Fighter 1125?
Hej!
Vi har ovanstående bergvärmesystem och funderar nu på hur sjutton man gör bäst inför sommaren? Nu puttrar den fortfarande på så att elementen är ljumna, men vi vill gärna stänga av dem helt nu då solen ligger på o gassar hela dagarna, men vill såklart ha varmvatten kvar;-)
Hur gör man rent tekniskt? vad ska den stå på för bästa och billigast resultat inför varma dagar? Vi har ingen vettig bruksanvisning och detta blir vår första sommar i huset..
Tacksam för svar!
Mvh, Sara
Vi har ovanstående bergvärmesystem och funderar nu på hur sjutton man gör bäst inför sommaren? Nu puttrar den fortfarande på så att elementen är ljumna, men vi vill gärna stänga av dem helt nu då solen ligger på o gassar hela dagarna, men vill såklart ha varmvatten kvar;-)
Hur gör man rent tekniskt? vad ska den stå på för bästa och billigast resultat inför varma dagar? Vi har ingen vettig bruksanvisning och detta blir vår första sommar i huset..
Tacksam för svar!
Mvh, Sara
tippar på att det står på första sidan på manualen.
tryck på blixt knappen.
den har 3 hunktioner
läge 1 bara varmvatten
läge 2 varmvatten & värme, men utan elpatron
läge 3 varmvatten & värme & om det behövs så andvänds elpatron.
det du kan investera i är en innegivare, då reglerar värmepumpen ned värmen om solen värmer huset.
tryck på blixt knappen.
den har 3 hunktioner
läge 1 bara varmvatten
läge 2 varmvatten & värme, men utan elpatron
läge 3 varmvatten & värme & om det behövs så andvänds elpatron.
det du kan investera i är en innegivare, då reglerar värmepumpen ned värmen om solen värmer huset.
här är din manual
http://www.nibeonline.com/pdf/031086-3.pdf
tryck på blixt knappen & kolla på blixt lampan.
övesta lampan föreställer en radiator. om den lampan lysr så värms radiatorerna vid behov. lyser den ej så blir det ingen värme
jag har mina radiatorer på året om, o låer pumpen i kombination med innegivera avgöra när det behövs.
http://www.nibeonline.com/pdf/031086-3.pdf
tryck på blixt knappen & kolla på blixt lampan.
övesta lampan föreställer en radiator. om den lampan lysr så värms radiatorerna vid behov. lyser den ej så blir det ingen värme
jag har mina radiatorer på året om, o låer pumpen i kombination med innegivera avgöra när det behövs.
Liknande trådar
-
Nibe Fighter 410P som vent och varmvatten
Värme allmänt -
Vad gör man med en läckande värmepump den läcker från den stora lådan inte gjort förut,är en fighter36OP??är det allvarligt eller smuts nånstans ?
Värmepumpar -
Fighter 310p Nibe värmepump
Frågor och svar om värme -
Rinnande nibe fighter 360P
Värmepumpar -
Vibartion och resonans Nibe Fighter 310
Värme allmänt