Tänkte bygga ett bord till en pizzaugn drygt 1 m högt, själva bordsytan ca 40x80. Kanske nån avlastnignsyta under topp ytan. Tänker rätt basic med 45X45 ben och 28x145 trall som "skiva". Nån som har erfarenheter/tips/inspiration att dela med sig av?
 
  • Svart metallbord med en avlastningshylla och fyra ben på hjul, som inspiration för DIY pizzaugnsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag byggde en bänk för några år sedan till min vedeldade pizzaugn. Dock är denna stor och håller för en hel bil, men du kanske kan hitta något att inspireras av. Min pappa är plåtslagare och bockade till 3st profiler i rostfritt som ugnen står på för att få lite luft mellan ugn och bänk.
 
  • Robust träbänk utomhus bredvid en vedeldad pizzaugn med svart skyddsöverdrag på en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbänk på en trädäck med täckt pizzaugn, trädgårdsmöbler och gröna växter i en sommarträdgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vedeldad pizzaugn på en trädäckbänk med rostfria profiler och eld inuti ugnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Skrutten18 och 9 till
  • Laddar…
Jag byggde ett där jag utgick från en rostfri bänkskiva. Annars ganska lik det som emil visar.
Jag satte hjul på mitt från Byggmax. Då kan man rulla undan/flytta hela bänken.

Nu letar jag efter ett bakbord i rostfritt som kan plockas fram när pizzan ska förberedas :)
 
Har en bänk som jag håller på att bygga. Kan lägga upp bilder när jag kommer hem men det är egentligen två bänkar med plats för en (ej ännu införskaffad) grill i mitten. Valde silestone som bänkskivor. När jag bakar pizza kan jag baka ut den på den ena skivan och ha ugnen på den andra. Ugn och gasol får plats under bänkarna.
 
Drog ihop en för min ugn för ett tag sedan. Valde att lägga klinkers som bänkskiva.

En hemmagjord ugn med klinkers som bänkskiva på en veranda med lekstuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
Utomhuskök med bänkskiva och förvaringsskåp i trä, Ooni-pizzaugn synlig under, på trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så ser den ut. Väldigt bra att ha en bänkskiva man kan baka ut pizzan på. Man kan skymta Oonin därunder, får även plats en pk10 i samma utrymme. Kommer kapa reglarna i mitten och ställa dit en gasolgrill, tänkte först köpa en inbyggnads men skrotat den idén. Eller så får wokstationen hamna där.

Hade utrymmet inte varit begränsat hade jag nog dock haft djupare bänkskiva, som det är nu får ugnen stå på sniskan.
 
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Jag ville ha möjlighet att köra både pizzaugn och Muurikka så jag gjöt en skiva med ho inbyggd och sen byggde jag ett underrede på hjul i trä med förvaring. Tycker det har funkat bra som ganska komplett utekök. Går säkert att bygga in en grill också om man vill.
Ett hemmagjort utekök med mörkgrått underrede på hjul och gjuten arbetsbänk med inbyggd diskho utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjort utekök med gjuten skiva, ho, Muurikka på brännare, matlagningstillbehör och förvaring på hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
[bild]

Så ser den ut. Väldigt bra att ha en bänkskiva man kan baka ut pizzan på. Man kan skymta Oonin därunder, får även plats en pk10 i samma utrymme. Kommer kapa reglarna i mitten och ställa dit en gasolgrill, tänkte först köpa en inbyggnads men skrotat den idén. Eller så får wokstationen hamna där.

Hade utrymmet inte varit begränsat hade jag nog dock haft djupare bänkskiva, som det är nu får ugnen stå på sniskan.
Snyggt!

Vad är bänkskivan gjord av?
 
S Swebfn skrev:
Drog ihop en för min ugn för ett tag sedan. Valde att lägga klinkers som bänkskiva.

[bild]
Juste! Vad har du under klinkerna (ngn skiva eller tryckta virke)?
 
Karthago Karthago skrev:
Juste! Vad har du under klinkerna (ngn skiva eller tryckta virke)?
La ett par bitar trall, limmade klinkersen med bygglim och silikon i skarvarna mellan klinkersplattorna.
 
  • Gilla
Karthago
  • Laddar…
Har någon 1cm tjock laminerad plastskiva som bord men lägger på ett löst hemmabyggt bakbord ändå. Så slipper man mjöla ner överallt och lättare att rengöra. Och lätt att bära ut alla tillbehör på.
90cm bakhöjd och ugnen lite högre för att slippa böja sig för mycket.

Hemmabyggt träbord på hjul med laminerad plastskiva ovanpå och en täckt grill ovanför på en terrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BBK och 1 till
  • Laddar…
Karthago Karthago skrev:
Snyggt!

Vad är bänkskivan gjord av?
Tack, det är kvartskomposit/silestone
 
S Swebfn skrev:
Drog ihop en för min ugn för ett tag sedan. Valde att lägga klinkers som bänkskiva.

[bild]
Tänker nog sno din idé till min ute-köksö på hjul 😊
Hur har du gjort med klinkret, ser ut som det är fogat? Mjuk eller hård fog?
 
T Toye_ skrev:
Tänker nog sno din idé till min ute-köksö på hjul 😊
Hur har du gjort med klinkret, ser ut som det är fogat? Mjuk eller hård fog?
Svarade på det ett par inlägg längre upp;

La ett par bitar trall, limmade klinkersen med bygglim och silikon i skarvarna mellan klinkersplattorna

:)
 
  • Gilla
TWIBRING och 2 till
  • Laddar…
Jag byggde vidare på mitt utekök och murade ett ställ för pizzaugnen. Bänkskivan i betong är slät och funkar kanon till att fixa pizzorna på
 
  • Hembyggt utekök med en murad ställning för pizzaugn och betongbänkskiva på en trädäcksterrass.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utekök med murad ställning och betongbänkskiva för pizzaugn med tänd eld och skorsten mot en bakgrund av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Murerat ställ för pizzaugn under konstruktion med slät betongbänkskiva och flip-flops i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Skrutten18 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.