Kattvovven skrev:
Kan tipsa om den nya som släpptes någon vecka sedan. Helt plötsligt fungerar den faktiskt.
Men möjligheten att facebook-synka verkar ha trillat bort. Kanske gjordes det aktivt pga att iOS6 har detta inbyggt? Synd bara att 100% av alla facebook-tutorials som finns ute nämner att det går, och jag ser ingen skillnad på dem och den jag har i telefonen.

Får hålla ut tills onsdag... telefonen har fungerar bra än så länge, men känns som andre också skrivit lite "trött"... riktigt dåligt att väder-appen inte ändrar utseende beroende på vad det är för väder. Funktionen finns ju bevisligen eftersom kalendern gör detta... men något öppet API verkar inte finnas. Där har Apple något att lära av MS.

/S

steve5432 skrev:
Sen en annan grej som jag bara undrar hur man tänkte hos Apple, varför i hela friden KAN JAG INTE TA BORT saker som "Game Center", "Tidningskiosk", "Aktier" etc. Är det jag eller Apple som äger min telefon??? Att flytta den till en annan "skärm" känns bara som en löjlig workaround, givetvis skulle det lilla krysset för "ta bort" visas även för dessa. Hoppas IOS 6 löser även detta. Varför ska jag ha ikoner för program som man inte använder? WP7 och Andriod löser detta utan problem....
Man kommer nog inte kunna ta bort dessa i iOS6 heller eftersom de räknas som en del av operativsystemet. Skapa en mapp för oanvända appar och lägg den på sista sidan. Tidningskiosken är problematisk eftersom den räknas som en mapp, och undermappar tillåts inte. Det finns en workaround som går ut på att man ändrar platsen för ikonen i en back-up av telefonen och sedan gör en restore från den back-upen. Men det är ju rätt meckigt.

Annars känns det ju helt klart som att du ska jailbreaka din telefon.

Jag har haft jailbreak tidigare på ett par iPhones (av nödvändighet, dom var köpta och låsta i USA), men det är faktiskt inget att rekommendera. Det blir alltid konstigheter på ett eller annat sätt.

Bättre då att leva med eventuella begränsningar i iOS och ha en telefon som funkar rätt och kan uppdateras så snart det kommer ut nya versioner.

Hej!

Har nu använt min iPhone några veckor och uppdaterat till IOS 6. Det är fortfarande några saker som jag tycker är konstiga, och vet inte om det är jag som gör/tänker fel eller om det helt enkelt inte fungerar?

1) Jag får fortfarande inte in facebook-fotoalbum i "Photos". Där visas bara min kamerarulle. Jag tyckte apple sa att deras facebook-integration var den bästa som finns, men i nuläget är jag INTE imponerad.

2) Jag hade en konversation via sms med en bekant. Till sist blev det för bökigt och jag ville ringa honom. Hur F*N ringer jag upp en kontakt från "meddelanden". Jag har testat att hålla inne fingret på meddelandet, att tappa på namnet högst upp, inget fungerar. Menar de verkligen att jag måste gå ut ur meddelande-appen, in i telefon eller kontakter och där leta upp honom på nytt? Va fan...

3) Går det att få telefonens klocka-app att inte tjuta för högsta volym direkt utan tona upp volymen? Hittade ingen inställning om detta. SOm det är nu går jag upp varje dag vid 5 och min fru går inte upp förrän 7. Gissa om hon vaknar när den tjuter för högan sky direkt. I WP7-telefonen började den lite lågt och sen gradvis. Vet inte om det var ringsignalen som var så eller om telefonen automatiskt gjorde detta. Då hann jag i 9 fall av 10 trycka av eländet innan frugan vaknade. Jag är väldigt lättväckt. Tips om ringsignal eller inställning tages tacksamt emot.

4) Har ca 300 kontakter. Hur gör jag om jag snabbt vill gå till Å som i Åkesson?

IOS 6 tycker jag känns väldigt "mossigt" på något sätt... saknas nytänk.

/Steve

steve5432 skrev:
Hej!

Har nu använt min iPhone några veckor och uppdaterat till IOS 6. Det är fortfarande några saker som jag tycker är konstiga, och vet inte om det är jag som gör/tänker fel eller om det helt enkelt inte fungerar?

1) Jag får fortfarande inte in facebook-fotoalbum i "Photos". Där visas bara min kamerarulle. Jag tyckte apple sa att deras facebook-integration var den bästa som finns, men i nuläget är jag INTE imponerad.

2) Jag hade en konversation via sms med en bekant. Till sist blev det för bökigt och jag ville ringa honom. Hur F*N ringer jag upp en kontakt från "meddelanden". Jag har testat att hålla inne fingret på meddelandet, att tappa på namnet högst upp, inget fungerar. Menar de verkligen att jag måste gå ut ur meddelande-appen, in i telefon eller kontakter och där leta upp honom på nytt? Va fan...

3) Går det att få telefonens klocka-app att inte tjuta för högsta volym direkt utan tona upp volymen? Hittade ingen inställning om detta. SOm det är nu går jag upp varje dag vid 5 och min fru går inte upp förrän 7. Gissa om hon vaknar när den tjuter för högan sky direkt. I WP7-telefonen började den lite lågt och sen gradvis. Vet inte om det var ringsignalen som var så eller om telefonen automatiskt gjorde detta. Då hann jag i 9 fall av 10 trycka av eländet innan frugan vaknade. Jag är väldigt lättväckt. Tips om ringsignal eller inställning tages tacksamt emot.

4) Har ca 300 kontakter. Hur gör jag om jag snabbt vill gå till Å som i Åkesson?

IOS 6 tycker jag känns väldigt "mossigt" på något sätt... saknas nytänk.

/Steve
1) Facebook integreras inte i bilder, där emot går det att lägga upp bilder direkt från bilder.
2)Man ringer inte ifrån meddelande ;). Det går inte, tror jag i alla fall.
3)Det är samma volym på ringsignal som på påminnelse, vilket inte är värdens bästa lösning.
4)Tryck på Å ute i kanten till höger.

2) skrolla upp lite i meddelanden så får du strax en list där det bland annat står ring/call.

4) tryck å i kanten, eller börja skriva första bokstaven så sorteras numren. Ska man ringa Jonas brukar en sök på Jo Eller liknande snabbt sortera frm det du söker.

Kattvovven skrev:
2) skrolla upp lite i meddelanden så får du strax en list där det bland annat står ring/call.
Eller snabbare: tryck i översta listen så hoppar du upp till överkanten direkt (fungerar f.ö. i "alla" appar).

f91jsw skrev:
Eller snabbare: tryck i översta listen så hoppar du upp till överkanten direkt (fungerar f.ö. i "alla" appar).
Bra tipps :thumbup:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.