Mikael_L
Jag var på den stora tyska skitbutiken ikväll.

Jag la märke till några butiksdemoexemplar som kan vara intressanta, och vill ge byggahusare en bättre chans än annat löst folk att nypa dom.
Metabo borrhammare nu 1500:- förr 3000
Metabo 2-vxl borrmaskin, 0-1000 och 0-3000 rpm

Båda av den där härligt gedigna känslan som Metabo kan ha, med växelhus i metall och metallchuck osv.

Bosch gröna tigersåg 700-nånting, med både snabbfäste till blad och pendling. låg på ca 700:- (minns inte riktigt) och fullpris var nog något kring 2200:-
(Här var jag jättesugen på att slå till, och skaffa mig en tigersåg till. :))

Sen var det lite Ryobi och AEG skruvdragare för halva priset.

Mikael_L
Och kliver ni in på Bauhaus i Uppsala så ska ni inte ens titta på metabo KGS-kap/ger-sågen som ligger där för halva priset (kundrep). Den är sned i sliden och vinkelinställningen går ej att låsa.

Jag har redan en dito metabo borrhammare. KÖPREKOMMENDATION kan jag lugnt säga. alldeles särskilt till de priserna. För örvrigt tyckar jag att Bauhaus trots allt är en ganska bra butik, jag har gjort många fynd där.

Mikael_L
Ja, jag handlar ju också där ibland, lite då och då, så oavsett vad jag tycker mellan varven kan den ju inte vara helt tokig. :)

Jag tycker Bauhaus har ett ordentligt trevligt sortiment av lamparmaturer, helt klart värt att gå in och kika ifall man har köpfunderinger.

Steksmar skrev:
här har vi åxå en halvapriset sak.
Dock ej från bhus men från en site ja hittade häromdagen

[länk]
Ja FFX har oftast lägre pris än många andra shoppar. Den produkt du länkar till är ju löjligt dyr i Sverige http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=413902 om man jämför, ca 1700kr mot nästan 4000kr. Toolstop tar ca 2500kr.
Men det hör kanske inte hemma i denna Bauhaus tråd.

hmm att jag skrev "bhus" har inget med att jag tycker att den är b, det var mer en forkortning.. :)
Om man ska tycka och tänka saker om vart folk väljer att handla sina prylar(må det vara lidl/hm/jysk/fredells osv osv) då är man "ute och traskar på fisens mosse" :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.