1 650 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
något krasar bakom tapeten?
hej
tapeten känns bucklig och det krasar när man trycker på den.
har öppnat upp lite och det är nått vitt fiberaktigt under, ser ut som socker ungefär.
vad är detta?
luktar lite unket men inte mycket.
kan inget om sånt här och har ingen aning vad göra
anna
tapeten känns bucklig och det krasar när man trycker på den.
har öppnat upp lite och det är nått vitt fiberaktigt under, ser ut som socker ungefär.
vad är detta?
luktar lite unket men inte mycket.
kan inget om sånt här och har ingen aning vad göra
anna
sitter i badrummet, det förstörda området är på ett ställe där det inte borde vara vattenangripet innifrån, ev utifrån (suteräng).
resten av huset har gips på väggarna så det finns säkert där med.
men jag har för mig att det sitter en annan våtrumstapet under, men är inte helt säker.
resten av huset har gips på väggarna så det finns säkert där med.
men jag har för mig att det sitter en annan våtrumstapet under, men är inte helt säker.
Är det centrerat till ett mindre område?
Kan det vara så att ni skruvat upp något från andra sidan väggen och skruven gått igenom? Råkade göra så i vår gamla lägenhet när vi skulle sätta upp nya kökskåp. Skruven var precis 0,5cm får lång så tapeten buktade ut på badrumssidan men det gick inte hål. Kan tänka mig en gipsskiva kan smulas sönder och att det blir vitt pulver då.
Kan det vara så att ni skruvat upp något från andra sidan väggen och skruven gått igenom? Råkade göra så i vår gamla lägenhet när vi skulle sätta upp nya kökskåp. Skruven var precis 0,5cm får lång så tapeten buktade ut på badrumssidan men det gick inte hål. Kan tänka mig en gipsskiva kan smulas sönder och att det blir vitt pulver då.
Medlem
· västerbottenslän
· 63 inlägg
Utan att veta säkert... men du skriver att det är suteräng hus. Misstänker då att det är fukt på utsidan som skapat ditt problem.
Det vita du sett under tapeten är kristaller... eller salt utfällning.
Det vita du sett under tapeten är kristaller... eller salt utfällning.
Klicka här för att svara