God morgon.
En av mina helt vanilga Rhododendron håller på att förtvina. Under en tid har jag sett en ny planta växa upp bakom Rh. Då bladen är väldigt lika har jag trott att det varit någon form av nya skott. Men nu när det har kommit blomsterställningar ser även jag att det inte är tal om Rh.
Den tar helt klart kraft av RH busken. Innan jag sliter upp parasiten
skulle jag gärna vilja veta vad det kan vara. Kan någon hjälpa mig med en beskrivning/namn på vad det kan vara? Se bifogad bild.
Hoppas ni kan se från mobiltelefonbilden
Tack på förhand
En av mina helt vanilga Rhododendron håller på att förtvina. Under en tid har jag sett en ny planta växa upp bakom Rh. Då bladen är väldigt lika har jag trott att det varit någon form av nya skott. Men nu när det har kommit blomsterställningar ser även jag att det inte är tal om Rh.
Den tar helt klart kraft av RH busken. Innan jag sliter upp parasiten
Hoppas ni kan se från mobiltelefonbilden
Tack på förhand
Ser ut som lagerhägg. Kan självså även om många betalar dyra slantar för denna buske. Du kan ta upp den och plantera den på något annat ställe. Rhododendron har litet kompakt rotsystem så du kan nog rädda denna när du gräver upp 'avarten'.
Tack Yonna.
Nu växer den ju mellan min Rh och en husvägg, i Sydvästläge. Hur trivs en Lagerhägg bäst? Vet du det?
Hälsning
Nu växer den ju mellan min Rh och en husvägg, i Sydvästläge. Hur trivs en Lagerhägg bäst? Vet du det?
Hälsning
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden