God morgon.

En av mina helt vanilga Rhododendron håller på att förtvina. Under en tid har jag sett en ny planta växa upp bakom Rh. Då bladen är väldigt lika har jag trott att det varit någon form av nya skott. Men nu när det har kommit blomsterställningar ser även jag att det inte är tal om Rh.
Den tar helt klart kraft av RH busken. Innan jag sliter upp parasiten :-) skulle jag gärna vilja veta vad det kan vara. Kan någon hjälpa mig med en beskrivning/namn på vad det kan vara? Se bifogad bild.

Hoppas ni kan se från mobiltelefonbilden :-)

Tack på förhand :-)

• DSC00081.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som lagerhägg. Kan självså även om många betalar dyra slantar för denna buske. Du kan ta upp den och plantera den på något annat ställe. Rhododendron har litet kompakt rotsystem så du kan nog rädda denna när du gräver upp 'avarten'.

Tack Yonna.

Nu växer den ju mellan min Rh och en husvägg, i Sydvästläge. Hur trivs en Lagerhägg bäst? Vet du det?

Hälsning

:D Jag betraktar själv lagerhägg som ogräs :D men som jag skrev finns det många som köper den för dyra slantar,

Den klarar skuggigt till halvskuggigt läge. Funkar även i sol men behöver lite tillskott av vatten då.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.