4 816 läst ·
46 svar
5k läst
46 svar
Något är fel med appen….
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Vi vet inte vad felet beror på.
Men vi har idag uppdaterat så att vi kör ipv6 på allt. Kan inte förklara vad det innebär eftersom jag själv inte vet. Vi vet ej heller om detta är problemet.
Vi har själva upplevt att en total ominstallation (först radering, sedan installation) av appen (och kanske i kombination med en uppdatering till iOS 18.01) har hjälpt men vi vet ej med säkerhet. Vi hoppas kunna släppa en ny app som kanske kan fixa problemet.
Men vi har idag uppdaterat så att vi kör ipv6 på allt. Kan inte förklara vad det innebär eftersom jag själv inte vet. Vi vet ej heller om detta är problemet.
Vi har själva upplevt att en total ominstallation (först radering, sedan installation) av appen (och kanske i kombination med en uppdatering till iOS 18.01) har hjälpt men vi vet ej med säkerhet. Vi hoppas kunna släppa en ny app som kanske kan fixa problemet.
Ominstallation har hjälp mig har bara iOS 17.6.1..Per Eskilsson skrev:
Vi vet inte vad felet beror på.
Men vi har idag uppdaterat så att vi kör ipv6 på allt. Kan inte förklara vad det innebär eftersom jag själv inte vet. Vi vet ej heller om detta är problemet.
Vi har själva upplevt att en total ominstallation (först radering, sedan installation) av appen (och kanske i kombination med en uppdatering till iOS 18.01) har hjälpt men vi vet ej med säkerhet. Vi hoppas kunna släppa en ny app som kanske kan fixa problemet.
Administrator
· Skåne
· 6 812 inlägg
Nu när jag kom hem från löparklubbens oktoberfest och skulle kolla appen så var den seg igen. Inbillar mig att 5G initialt funkar dåligt, men efter en stund så börjar det funka igen.
Det jag vill säga är att appen svarade extremt långsamt efter det att jag har förflyttat mig.
Det jag vill säga är att appen svarade extremt långsamt efter det att jag har förflyttat mig.
Det är någon bugg i appen, har ingen koppling till iOS tror jag. Mina problem försvann helt efter att ha tagit bort appen och installerat om den.
Innan dess var den nästan oanvändbar.
Det har absolut ingen koppling till 5G eller något annnat. @Per Eskilsson
Innan dess var den nästan oanvändbar.
Det har absolut ingen koppling till 5G eller något annnat. @Per Eskilsson
Det är också tydligt ett databasuppslagsproblem. Att posta ett inlägg går snabbt, men att göra sökningarna (lista senaste eller lista notiser) går långsamt. Jag gissar att om man i ett felläge gör en vanlig sökning så går även det långsamt….
Det fungerade även för mig att ominstallera men det är ju tydligt att det är en förfrågan mot icke buffrad data som ställer till problem, andra funktioner fungerar ju som vanligt.Alfredo skrev: