Vi vet inte vad felet beror på.
Men vi har idag uppdaterat så att vi kör ipv6 på allt. Kan inte förklara vad det innebär eftersom jag själv inte vet. Vi vet ej heller om detta är problemet.

Vi har själva upplevt att en total ominstallation (först radering, sedan installation) av appen (och kanske i kombination med en uppdatering till iOS 18.01) har hjälpt men vi vet ej med säkerhet. Vi hoppas kunna släppa en ny app som kanske kan fixa problemet.

P
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi vet inte vad felet beror på.
Men vi har idag uppdaterat så att vi kör ipv6 på allt. Kan inte förklara vad det innebär eftersom jag själv inte vet. Vi vet ej heller om detta är problemet.

Vi har själva upplevt att en total ominstallation (först radering, sedan installation) av appen (och kanske i kombination med en uppdatering till iOS 18.01) har hjälpt men vi vet ej med säkerhet. Vi hoppas kunna släppa en ny app som kanske kan fixa problemet.
Ominstallation har hjälp mig har bara iOS 17.6.1..

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag har samma problem och haft det hela dagen.
iPhone 11 iOS 17,6.
Har upplevt att appen varit seg senaste veckan.
Kan delvis bero på dålig mottagning på jobbet men även upplevt det på andra platser.

J
Också raderat och installerat om nu vilket löste alla problem.

Samma här, fick radera och installera om appen efter uppdatering av min iPhone.

Nu var svarstiden tillbaka igen, provar att installera om.

Efter ominstallation går det med normal fart igen.

N
Har inte märkt någon skillnad (i negativt avseende) utan det flyter på som vanligt (Android 13).

Verkar vara kopplat till iOS (eller vissa versioner av det).

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Nu fungerar det som vanligt igen. Inte installerat om varken appen eller iOS.
Nåt gjorde ni säkert och det gjorde ni bra!😃

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Nu när jag kom hem från löparklubbens oktoberfest och skulle kolla appen så var den seg igen. Inbillar mig att 5G initialt funkar dåligt, men efter en stund så börjar det funka igen.

Det jag vill säga är att appen svarade extremt långsamt efter det att jag har förflyttat mig.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det jag vill säga är att appen svarade extremt långsamt efter det att jag har förflyttat mig.
Mina exempel är hemifrån där jag är på wifi hela tiden, så jag ser ingen sådan koppling.

Nissens
Det är någon bugg i appen, har ingen koppling till iOS tror jag. Mina problem försvann helt efter att ha tagit bort appen och installerat om den.

Innan dess var den nästan oanvändbar.

Det har absolut ingen koppling till 5G eller något annnat. @Per Eskilsson

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Det är också tydligt ett databasuppslagsproblem. Att posta ett inlägg går snabbt, men att göra sökningarna (lista senaste eller lista notiser) går långsamt. Jag gissar att om man i ett felläge gör en vanlig sökning så går även det långsamt….

MathiasS MathiasS skrev:
Det är också tydligt ett databasuppslagsproblem.
Fast flera verkar ju ha blivit hjälpta av att installera om appen och det känns lite svårt att koppla till "databasuppslagsproblem". Men visst, det kan ju ha varit en slump att ominstallation verkade hjälpa.

Alfredo Alfredo skrev:
Fast flera verkar ju ha blivit hjälpta av att installera om appen och det känns lite svårt att koppla till "databasuppslagsproblem". Men visst, det kan ju ha varit en slump att ominstallation verkade hjälpa.
Det fungerade även för mig att ominstallera men det är ju tydligt att det är en förfrågan mot icke buffrad data som ställer till problem, andra funktioner fungerar ju som vanligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.