Y
Ny såg kräver ju ett nytt bord... Inte alla som säljer GTA3800 däremot har de GTA3700 som på bild ser likadant ut men något skiljer anar jag?

Bredare stop/rullar på 3800 och jag tror det är dubbla skenor på utdraget på 3700 vet inte om det är bättre.

Jo dubbla skenor på utrdagen på 3700, trodde i min enfald det var samma lika på 3800 fram tills nu.
Bör ju bli stabilare med dubbla, men samtidigt så är 3800 en nyare modell, så förmodligen är det minst lika stabilt.
3800 har större bredd mellan uppläggen.
Såghållarna har en nyare typ av låsning på 3800.

Var och inhandlade GTA 3800 idag och lite av de skillnader som finns är:
3800 verktygsfästen är lite större och enligt mig klumpigare, iaf till GCM 8 SJ, de kanske passar bättre till större sågar.
Längdstoppen är annorlunda 3700 har ett enkelt stopp som man viker över rullarna, 3800 har ett höj/sänkbart med en fjäderbelastning.

Väldigt stabilt och de bredare rullarna vägde över för mig, 1875 inkl. moms på Beijer klart överkomligt.

Y
Ett tack till Monterat.
Min lokala butik hade ett högre pris men tack vare att jag kunde hänvisa till "en av era butiker i norrbotten" så fick även jag den för 1875kr.

(fick dock se lite besviken och tveksam ut också innan han gav sig)
:)

Y
Packade upp mitt bord idag, och sågen, GCM8SJ.

Men så som jag tolkar det så har jag inte fått med några skruv som binder dem samman.
Manualerna innehöll ju inga bilder så det var ju för utmanande att läsa sig fram. ;)

Är det de två svarta insexen som finns på sågen, eller är det skruv man måste köpa på egen hand?

Det var med skruv till de gängade hålen i verktygsfästet.

Y
4st M8x45 sexkants samt brickor enligt manualen (hittade bilderna dessutom).
Nåväl, hellre att det fattades några vanliga skruv än något annat mer avancerat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.