Har PCL 4:an och T-Racer. Den förstnämnda är effektivare och snällare mot trallen.

• Gilla
gr00ve
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Har PCL 4:an och T-Racer. Den förstnämnda är effektivare och snällare mot trallen.
Ah tack för din information, ska köpa en sådan senare

F Fikadags skrev:
Köpte en igår (20190810) efter att ha tröttnat på att köra med högtryckstvätt och massa kemikalier från Biltema och Bauhaus.
Kan direkt ge den *****
Du behöver bara koppla på kallvatten och inget mer. Jag körde en terrass idag som jag först hade kört med högtryck och kemikalier. Nu körde jag bara med PCL4 och kallt vatten och den tog bort ytterligare lika mycket som högtrycken lyckats med.
PCL4 ger heller inga "märken" i virket vilket kan bli fallet med högtryck.
Som sagt, jag är supernöjd och kommer inte köra högtryck mera.
En bra sak att veta dock, borstarna sitter fast med "skruvar" som drar åt sig själv under körning (typ sågklinga). Backar du maskinen en lite längre sträcka kan "skruven" lossna. Inga problem på något sätt, men bra att veta.

Du verkar veta hur den fungerar. Jag köpte min för ett tag sedan men skulle använda den för första gången nu. Den backar kraftigt kan inte köra den fram o tbx. Vad tror du gör jag för fel?

Grodan0068 Grodan0068 skrev:
Du verkar veta hur den fungerar. Jag köpte min för ett tag sedan men skulle använda den för första gången nu. Den backar kraftigt kan inte köra den fram o tbx. Vad tror du gör jag för fel?
Luta den mera bakåt och tryck inte ner den i trallen, då minskar trycket på borstarna och den blir lättare att köra.

Nu verkar proshop.se ha den i lager! Har ju varit slutsåld överallt i några veckor.
Passade på och beställde en nu.

Före:
Träaltan före rengöring med ett högtryckstvätt och en liggande förlängningssladd i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter:
Efterbild av en renoverad träaltan med planteringslådor och utemöbler, blickar ut mot skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
stenfan och 11 till
  • Laddar…
Börjar förstå att Kärchern är slutsåld överallt! :love:

SC Aero SC Aero skrev:
Före:
[bild]
Efter:
[bild]
SC Aero SC Aero skrev:
Före:
[bild]
Efter:
[bild]

Sicket resultat! Hur gjorde du? Hade du på nåt medel eller körde du bara maskinen och vatten?

• Gilla
Compassio
  • Laddar…
50/50 vatten och Grumme gul såpa (y)
Blev helt ok.

Hur gjorde du med såpa och vattnet för få 50/50?

hur gjorde du med 50/50? Kopplade du in någon annan maskin?

Ni som köpt denna och använder med såpa, hur gör ni, är nyfiken. och hur lång tid tog det för er och hur stor trall är det?

vi har en trall på 60kvm därför undrar jag hur lång tid det lär att ta...

• Gilla
Tresfjord
  • Laddar…
Jag körde såpa och vatten genom att använda en dränkbar pump i en murarbalja med blandningen. Det går åt väldigt lite vatten så det räcker länge. Tror dock inte det är mycket bättre än att köra med rent vatten och bara köra sista ”skrubben” med lite såpa.

J johnirua skrev:
Jag körde såpa och vatten genom att använda en dränkbar pump i en murarbalja med blandningen. Det går åt väldigt lite vatten så det räcker länge. Tror dock inte det är mycket bättre än att köra med rent vatten och bara köra sista ”skrubben” med lite såpa.
hur stor trall har du och hur lång tid tog det för dig?

Nu har jag inte fått min än, beställde på Proshop, men jag tänkte man kunde spruta på vatten och såpa-blandning på trallen innan man kör med Kärchern.

Ah, Kan inte du hjälpa till säga hur lång tid det tog för dig och hur stor trall har du? Intressant och veta så man kan planera

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.