114 795 läst ·
107 svar
115k läst
107 svar
Någon testat Kärcher Pcl 4?
hittade någon som jämnfört olika märkeHappy75smile skrev:
https://www.tu.no/artikler/tu-tester-borster-er-bedre-enn-hoytrykk-pa-terrassen/474092
Men hittar ingen som jämnfört t-racer med pcl 4
F Fikadags skrev:Köpte en igår (20190810) efter att ha tröttnat på att köra med högtryckstvätt och massa kemikalier från Biltema och Bauhaus.
Kan direkt ge den *****
Du behöver bara koppla på kallvatten och inget mer. Jag körde en terrass idag som jag först hade kört med högtryck och kemikalier. Nu körde jag bara med PCL4 och kallt vatten och den tog bort ytterligare lika mycket som högtrycken lyckats med.
PCL4 ger heller inga "märken" i virket vilket kan bli fallet med högtryck.
Som sagt, jag är supernöjd och kommer inte köra högtryck mera.
En bra sak att veta dock, borstarna sitter fast med "skruvar" som drar åt sig själv under körning (typ sågklinga). Backar du maskinen en lite längre sträcka kan "skruven" lossna. Inga problem på något sätt, men bra att veta.
Du verkar veta hur den fungerar. Jag köpte min för ett tag sedan men skulle använda den för första gången nu. Den backar kraftigt kan inte köra den fram o tbx. Vad tror du gör jag för fel?
Luta den mera bakåt och tryck inte ner den i trallen, då minskar trycket på borstarna och den blir lättare att köra.Grodan0068 skrev:
Nu verkar proshop.se ha den i lager! Har ju varit slutsåld överallt i några veckor.
Passade på och beställde en nu.
Passade på och beställde en nu.
Hur gjorde du med såpa och vattnet för få 50/50?
hur gjorde du med 50/50? Kopplade du in någon annan maskin?
Ni som köpt denna och använder med såpa, hur gör ni, är nyfiken. och hur lång tid tog det för er och hur stor trall är det?
vi har en trall på 60kvm därför undrar jag hur lång tid det lär att ta...
hur gjorde du med 50/50? Kopplade du in någon annan maskin?
Ni som köpt denna och använder med såpa, hur gör ni, är nyfiken. och hur lång tid tog det för er och hur stor trall är det?
vi har en trall på 60kvm därför undrar jag hur lång tid det lär att ta...
Jag körde såpa och vatten genom att använda en dränkbar pump i en murarbalja med blandningen. Det går åt väldigt lite vatten så det räcker länge. Tror dock inte det är mycket bättre än att köra med rent vatten och bara köra sista ”skrubben” med lite såpa.
hur stor trall har du och hur lång tid tog det för dig?J johnirua skrev:
Ah, Kan inte du hjälpa till säga hur lång tid det tog för dig och hur stor trall har du? Intressant och veta så man kan planera
Redigerat: