hej!

Jag har ca50kvm stor trall och tänkte ifall någon Testat
Kärcher Pcl 4?

Fundera på köpa en sådan

P
Happy75smile Happy75smile skrev:
hej!

Jag har ca50kvm stor trall och tänkte ifall någon Testat
Kärcher Pcl 4?

Fundera på köpa en sådan
Blev det något köp?

Ingen som har köpt en och har några erfarenheter? hittar inte heller några tester på nätet......

Köpte en igår (20190810) efter att ha tröttnat på att köra med högtryckstvätt och massa kemikalier från Biltema och Bauhaus.
Kan direkt ge den *****
Du behöver bara koppla på kallvatten och inget mer. Jag körde en terrass idag som jag först hade kört med högtryck och kemikalier. Nu körde jag bara med PCL4 och kallt vatten och den tog bort ytterligare lika mycket som högtrycken lyckats med.
PCL4 ger heller inga "märken" i virket vilket kan bli fallet med högtryck.
Som sagt, jag är supernöjd och kommer inte köra högtryck mera.
En bra sak att veta dock, borstarna sitter fast med "skruvar" som drar åt sig själv under körning (typ sågklinga). Backar du maskinen en lite längre sträcka kan "skruven" lossna. Inga problem på något sätt, men bra att veta.

• Gilla
042.jonsson och 4 till
  • Laddar…
P
Tack för recensionen!

Vände min trall den här säsongen, efter att den legat obehandlad i 12 år. Tyvärr hade jag kört med T-racer/vanlig såpa under flertalet år och var inte överdrivet nöjd med resultatet. På ganska många ställen kändes det som att T-racern faktiskt hade AVVERKAT material på trallen (såklart kan det vara jag som haft för högt tryck/stått för länge på ett ställe).

Hursomhelst - under vändningsprocessen började jag ångra mig, eftersom jag tyckte trallen såg rätt risig ut, men beslutade mig ändå att vänta att se hur den blev efter tvätt.

Blötte trallen, skurade ut brunsåpa (1:7) och körde sedan med PCL 4 och resultatet blev fantastiskt bra. Går inte att jämföra med T-racern. Såklart vet man inte hur stor del av resultatet skurmaskinen står för relativt brunsåpa, men på de småskaliga tester jag gjorde innan verkar det som att maskinen gjorde den största skillnaden.

Före trallvändning / ombyggnation:
Katt sitter på vänd trädäck som ännu inte tvättats, med trädgårdsmöbler och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter trallvändning/ombyggnation, men före tralltvätt (frisbrädorna är nya):
Delvis nyskurad trätrall med mörkare obehandlade delar, vid vit husvägg med blommande krukväxter och trädgårdsslangvinda i bakgrunden.
Skapa konto

Trall efter skurning:
Nyvänd och obehandlad trätrall med skuggor och en orange förlängningssladd över ytan.
Skapa konto

Efter ombyggnation/trallvändning/skurning:
Trädäck vid hus med fräscha frisbrädor och delvis vänt trall intill gräsmatta.
Skapa konto
En nyombyggd och nyligen vänd trall framför ett hus, tillsammans med konstruktionsmaterial och trädgårdsredskap innan skurning.
Skapa konto

Bilderna gör inte trallen rättivsa, det blir liksom brunare på bilderna - det är i verkligheten svårt att se skillnad på den 12 år gamla trallen och ny:
Trall med nya frisbrädor innan tvätt bredvid gammal trall, ovanpå stenläggning.
Skapa konto

En klar rekommendation från min sida. Dock tycker jag att lösningen med skruven som omöjliggör att man kan rulla maskinen bakåt är formidabelt irriterande; när man har med sig vattenslangen och strömkabel fastsatt i maskinen är det bökigt nog att vända ekipaget utan att kunna rulla den bakåt utan att borstarna lossnar.

Redigerat:
  • Gilla
stenfan och 5 till
  • Laddar…
P
behöver man koppla på högtryck eller räcker det med vattenslang?

• Gilla
Paerh
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
behöver man koppla på högtryck eller räcker det med vattenslang?
Endast vattenslang.

Det här lät ju ytterst intressant! Ytterligare en pryl att lägga i garaget alltså.... fantastiskt! (y):crysmile:

Fler som använt denna och är lika nöjd??

• Gilla
keynes och 1 till
  • Laddar…
Verkar väldigt lovande, får bli en tur till hornbach.

Heinömannen Heinömannen skrev:
Verkar väldigt lovande, får bli en tur till hornbach.
Såg att Clas Ohlson har den för 1999:- fram till 12/5.

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Tack för tipset, blev ett köp

Även Jula har för samma pris...

Slut i lager hos Jula dock.

Köpte en på Clas Ohlson idag, ska testa i påskhelgen..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.