Vi är i princip klara med planlösningen av vårt nya kök men jag börjar få lite kalla fötter. Jag tror egentligen att det blir jättebra men det kommer att vi en "köksö" ("halvö") mitt i rummet och jag är rädd för att det blir trångt. Jag skulle vilja ha en alternativ lösning att ta ställning till och undrar om det är någon som har lust att hjälpa mig med hur man skulle kunna göra?
Nedan finns en bild där ni kan se hur det ser ut idag.

Vi vill allra helst slippa ändra på de två fönster som finns i köket (men det går att ändra på ett om man måste). Vi vill ha en ingång från hallen i till köket (inritad) och sedan en öppning till matsalen. Vi vill ha en spis, gärna 90 cm.
Observera att bilden inte är skalenlig. Väggen som är ovanför där det står "Nytt badrum" (ovanför b:et) är 60 cm trots att den ser ut att vara kortare.
Nedan finns en bild där ni kan se hur det ser ut idag.

Vi vill allra helst slippa ändra på de två fönster som finns i köket (men det går att ändra på ett om man måste). Vi vill ha en ingång från hallen i till köket (inritad) och sedan en öppning till matsalen. Vi vill ha en spis, gärna 90 cm.
Observera att bilden inte är skalenlig. Väggen som är ovanför där det står "Nytt badrum" (ovanför b:et) är 60 cm trots att den ser ut att vara kortare.
Jag tycker att det ser ut som att det kommer att bli väldigt svårt att planera en helvägg med köksskåp, varje vägg har ju antingen en dörr eller ett fönster. Något ni kan göra är att flytta ner dörren till matsalen, så den hamnar närmare den andra dörren. Är det ett alternativ eller är det helt omöjligt?
I det förslag vi har (väljer att inte visa det då jag hoppas få lite andra idéer) så innebär det att ett fönster sätts igen helt, det andra fönstret sätts också igen men det blir istället två stycken altandörrar på den väggen och dörren till matsalen flyttas närmre murstocken så visst går det!Kim_Mariam skrev:Jag tycker att det ser ut som att det kommer att bli väldigt svårt att planera en helvägg med köksskåp, varje vägg har ju antingen en dörr eller ett fönster. Något ni kan göra är att flytta ner dörren till matsalen, så den hamnar närmare den andra dörren. Är det ett alternativ eller är det helt omöjligt?
Jag håller på att hjälpa ett par kompisar att skissa på ett kök som ganska mycket verkar likna erat. Jag tycker att ni ska kolla på Norcools hörnkylskåp. Det är det jag har använt i de bifogade skisserna.
Dessutom har mina kompisar redan en dörr där du har tänkt göra en. Hoppas attt du kan förstå bilderna.
Ett problem med den här skissen är diskbänk med vattenkran under fönstret. Deras fönster öppnas inåt. Jag vet inte hur det är med dina.
Dessutom har mina kompisar redan en dörr där du har tänkt göra en. Hoppas attt du kan förstå bilderna.
Ett problem med den här skissen är diskbänk med vattenkran under fönstret. Deras fönster öppnas inåt. Jag vet inte hur det är med dina.
Tack! Där fick jag allt lite idéer!pinebar skrev:Jag håller på att hjälpa ett par kompisar att skissa på ett kök som ganska mycket verkar likna erat. Jag tycker att ni ska kolla på Norcools hörnkylskåp. Det är det jag har använt i de bifogade skisserna.
Klicka här för att svara