Jag måste byta ventilen vid termostaten högre upp på bilden. Då måste jag stänga av vattentillförseln till radiatorn. Har gjort det på ett annat element i huset men där kopplades ledningarna in från höger sida och jag kunde underifrån ta bort täcklocket och använda en insexnyckel och stoppa flödet. Kan jag göra samma sak här om jag skruvar bort högra delen eller forsar de ut vatten då ?

Tacksam för all hjälp!

• En radiatorventil med tillhörande rörledningar och termostat högst upp i bild, installerade vid en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Saintus skrev:
Jag måste byta ventilen vid termostaten högre upp på bilden. Då måste jag stänga av vattentillförseln till radiatorn. Har gjort det på ett annat element i huset men där kopplades ledningarna in från höger sida och jag kunde underifrån ta bort täcklocket och använda en insexnyckel och stoppa flödet. Kan jag göra samma sak här om jag skruvar bort högra delen eller forsar de ut vatten då ?

Tacksam för all hjälp!
Den stryper bara returen. Ska du byta hela termostatventilen eller bara packboxen?

allexx allexx skrev:
Den stryper bara returen. Ska du byta hela termostatventilen eller bara packboxen?
Hela termostatventilen som sitter högst upp på bilden men inte syns på bifogad bild (ser ut som ett t-kors kanske 5 cm långt)

Bästa svaret

Ja det är samma princip här. Kopplingen är vändbar för att kunna användas för inkoppling från sida eller underifrån. Så gör du på samma sätt som innan.

• Gilla
Saintus
  • Laddar…
Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.