Jag måste byta ventilen vid termostaten högre upp på bilden. Då måste jag stänga av vattentillförseln till radiatorn. Har gjort det på ett annat element i huset men där kopplades ledningarna in från höger sida och jag kunde underifrån ta bort täcklocket och använda en insexnyckel och stoppa flödet. Kan jag göra samma sak här om jag skruvar bort högra delen eller forsar de ut vatten då ?
Tacksam för all hjälp!
Tacksam för all hjälp!
Den stryper bara returen. Ska du byta hela termostatventilen eller bara packboxen?S Saintus skrev:Jag måste byta ventilen vid termostaten högre upp på bilden. Då måste jag stänga av vattentillförseln till radiatorn. Har gjort det på ett annat element i huset men där kopplades ledningarna in från höger sida och jag kunde underifrån ta bort täcklocket och använda en insexnyckel och stoppa flödet. Kan jag göra samma sak här om jag skruvar bort högra delen eller forsar de ut vatten då ?
Tacksam för all hjälp!
Bästa svaret
Ja det är samma princip här. Kopplingen är vändbar för att kunna användas för inkoppling från sida eller underifrån. Så gör du på samma sätt som innan.
Klicka här för att svara