Vi skall i nästa vecka ta tag i en renovering av en lägenhet. Tanken är att vardagsrummet skall bredspacklas för att få en så bra grund för målning som möjligt.
För att skynda på arbetstiden lite ramlade jag in på att rullspackla väggarna och hittade då byggmax rullspackel. Har hört både ris o ros om deras vanliga spackel. Men är det någon som testat deras rullvariant. Ganska mycket bättre pris än t.ex. Beckers variant. Men är det så pass OK att det försvarar det låga priset ?

Jag är också nyfiken på deras rullspackel, har köpt en burk för att testa men inte hunnit ännu. Överlag så har jag varit väldigt nöjd med deras spackel och liknande de senaste åren. Det vanliga lätthandspackel känner jag ingen skillnad på jämfört med de finare märkena. Testade deras färdigblandade kakelfix och det var absolut ett av de bättre kakelfixen som jag testat + 18kg kostar lika mycket som 3kg av de finare märkena.

Eftersom man ändå måste dra av med spackel så tycker inte jag att man sparar så mycket tid...
Rullspackel är dessutom tunnare så jag hamnade att spackla på tre gånger...
Jag kanske hade dålig teknik men jag kommer inte att köpa mer rullbart spackel...
Jag tror det var Beckers jag hade...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.