Ja jag har testat (eller snarare använt ganska mycket=) ). Har gjort el i 10 grupphus och 2 st större styckehus, med nästan endast Helacon. De funkar ju ganska bra, så länge man gör rätt direkt. För om man gör fel så kan det vara svårt att få ut alla trådare från t.ex FK. Men om det är solid ledare så funkar de utmärkt och betydligt billigare än WAGOs modeller:) ..

Är det någon skillnad på denna och Wago? Lättare att få ur ledare eller dyl.?

//Patrik

Jag tycker den är bättre än Wago. Använder alltid Helacon. Tar mindre plats i dosan (förutom 2:an) och så får man i biledaren i den.

lättare att trycka i ledarna än i wago fast besvärligare att mäta i...

E
wagon är kanon med de öppningsbara tvåor tex
lätt att ansluta en mk i dem då
pumpar m.m.

spinout skrev:
Jag tycker den är bättre än Wago. Använder alltid Helacon. Tar mindre plats i dosan (förutom 2:an) och så får man i biledaren i den.
I samma hål som huvudledaren, eller separat? Har inte biledaren lite för klena trådar för att kunna användas med denna? I alla fall biledaren för EKRK såg trådarna väldigt tunna ut.

-MH- skrev:
I samma hål som huvudledaren, eller separat? Har inte biledaren lite för klena trådar för att kunna användas med denna? I alla fall biledaren för EKRK såg trådarna väldigt tunna ut.
I ett eget hål, det funkar utmärkt! griper åt ordentligt.

spinout skrev:
I ett eget hål, det funkar utmärkt! griper åt ordentligt.
Det låter ju helt kanon! Använder torix till biledarna annars.

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Det låter ju helt kanon! Använder torix till biledarna annars.

//Patrik

Gå klart skolan i stället :-)

Torix = skit

u-båt till biledare, eller wago

el_richard skrev:
Gå klart skolan i stället :-)

Torix = skit

u-båt till biledare, eller wago
;) I dag är det precis en månad kvar, men jobbar på tisdagar redan.

//Patrik

Har du fått anställning?

el_richard skrev:
Har du fått anställning?
Nej, fixade så att jag fick extra "praktik" (med lön) så här innan studenten. Har foten lite inne på den firman, men krisen gör det osäkert. Ska börja söka på lite olika firmor (borde egentligen gjort det tidigare, men..)

//Patrik

Mikael_L
OK, jag får väl prova en låda Helacon då.
Det är iaf ingen som tycker det är rent skit. :)

el_richard skrev:
Torix = skit
Halleluja broder :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.