1 830 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Någon som målat i en öppen spis?
Jag har en öppen spis med gult tegel inuti som jag skulle vilja måla svart istället då det ändå är halvt svart av sot. Var på en färgaffär och frågade men det enda dom hade var en färg som tålde 600 grader men jag antar att öppen eld är varmare än så.
Så nu undrar jag, är det någon som har gjort något liknande? Hur gjorde ni och vad använde ni för färg? Eller kanske någon som vet en färg som skulle kunna tåla öppen eld.
Så nu undrar jag, är det någon som har gjort något liknande? Hur gjorde ni och vad använde ni för färg? Eller kanske någon som vet en färg som skulle kunna tåla öppen eld.
Kommer ihåg att min fru använde nån sprayfärg köpt på biltema en gång för länge sedan i en öppen spis vi hade, fungerade fint vad jag kommer ihåg men vad jag däremot inte kommer ihåg är vad för färg det var...
Var säkert någon bromsoksfärg eller motorfärg. De tål höga temperaturer av naturliga skäl. Har iofs för mig att gränsen brukar gå vid ca. 600 grader. Över det blir det dyrare... Men som sagt, 600 grader räcker nog gott. Resten blir ju svart ändå.bonnier skrev:
Klicka här för att svara