Hemmakatten
Vissa yrkesgrupper är ju alltid eftersökta oavsett land. Men de flesta kräver ju språkkunskaper. Här i Portugal är genomsnittslönen låg. Men att köpa ett företag, tex en vingård, går ju bra även utan att behärska språket.

D
Har själv varit sugen på Hus/lägenhet i Spanien. Funderat på hyra ut och betala av inför pensionen men inte blivit av och vet inte om går som man tänker. alternativ fastighet med uthyrningsmöjlighet man bor i ena och hyr ut andra och kanske drygar ut kassan med jobb.

• Gilla
nino
  • Laddar…
R Riemann skrev:
Även längst ned i Sydeuropa blir det svalt på vintern. Har man ingen isolering blir det svalt inomhus och då får man antingen småfrysa eller lägga mer pengar än man tror på uppvärmning, eftersom det blir mycket värmeförluster då man bygger enkla hus och inte har isolering. Jag håller med hempularen om att det är ett högriskprojekt.
Vart än huset står i världen skall det isoleras! De flesta önskar 22-24gr inomhus, oavsett om det är -30
Eller + 40 utomhus, samt bra fönster, och tyst och skönt inomhus också..

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Just idag med riktig vinande snålblåst, 15-20 cm snö och en hal backe jag nästan inte kom uppför med bilen och en hund som vill ut flera ggr om dagen känns tanken på Portugal än mer lockande. Ju äldre jag bli desto mer avskyr jag kyla och mörker.
Precis kommit hem efter 10dgr från Spanien, fy fan för denna värme! 30-35gr, svenska klimatet underbart! Men lite för lång vinter..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.