Vi håller på med en tillbyggnad och där är fönstren från ERA-fönster. Det är träfönster med aluminiumklädd utsida. Tyvärr är passningen av beklädnaden på utsidan dålig. Det är inte så tydligt på avstånd men på närmare håll så ser det ut som att aluprofilerna är olika bra infästa så att det tandar och drar man med handen känner man tydligt vassa kanter.
Är det någon här som har ERA fönster som köpts på senare tid. Och hur uppfattar ni kvalten. Har själv ERA-fönster som köptes för ca 12 år sen som vi är nöjda med.
 
  • Träfönster med ojämnt monterade aluminiumprofiler och synliga skarpa kanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett träfönster med dåligt infäst aluminiumklädd utsida som visar vassa kanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Har altandörrar från Elitfönster och passformen på aluminiumet är inte 100%. Har 3 dörrar och ingen är perfekt. Det är inom industrinormen så jag tror inte du kan räkna med bättre oavsett märke.:thinking:
 
  • Altandörr från Elitfönster med synbara passformsproblem vid aluminiumramen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altandörr med synliga fel i aluminiumets passform vid tröskeln och sidan mot en stenvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.