10 000 läst ·
27 svar
10k läst
27 svar
Någon som känner till företaget Rörande Rör
Sida 1 av 2
Lite återkoppling ang. mitt sökande efter en bra installatör av vår nya Frånluftsvärmepump. Efter att ha haft kontakt med 4-5 installatörer av frånluftsvärmepumpar har vi fastnat för företaget Rörande Rör. Lite märkligt namn kan man tycka, men de var de enda som visade ett genuint intresse för vårt projekt. Vi har fått en offert som är starkt konkurrenskraftig. I offerten ingår en Nibe F 730 installerad och klar inkl. allt material, rörrensning samt injustering av samtliga 7 frånluftsventiler i huset. isolering (komplettering) av de 2,5 m PE 30 avluftsisolering på vind gör jag själv. Jag har tittat på många offerter i olika sammanhang och kunde snabbt konstatera att denna offert var perfekt föredömligt specificerad. Innan installation begärde de in tydliga och detaljerade fotografier av rördragning, rörisolering, utrymme ovan gamla pannan, bild från vind där avluften går ut på tak. mm. Efter att snabbt ha granskat bilderna, ställt en del kompletterande frågor så bekräftades offert och installationsdatum i närtid.
Fram tills nu har de skött sitt åtagande på ett föredömligt sätt, vilket tyvärr inte kan sägas om alla vi varit i kontakt med. Det ar varit en blandning av oseriös prissättning till offerter som inte inkommit enligt ök. de har antagligen haft för mycket att göra och sannolikt jobb de anser sig vilja prioritera före vårt arbete. De lär i alla fall inte få så mycket jobb i vårt område. Om min installation fortsätter lika fint så kommer två av mina grannar ta in offert av dem för en större bergvärmeinstallation och en likadan installation som vi kommer att göra. De har liknande erfarenheter från branschen som vi har och är naturligtvis mycket intresserade av hur vårt projekt går. Jag ska återkoppla inom kort. Än kan naturligtvis mycket inträffa. Jag känner dock inge oro för att företaget inte skulle fortsätta leverera enligt förväntan.
Nu tror de som läser detta att vi tycker allt är bra endast pga. en förhållandevis låg kostnad, men så är inte fallet. Vi bedömer annat än priset. det handlar om hur leverantören kommunicerar från start till mål, kvalitet på installation, tydlighet och öppenhet i projektet, håller överenskommelser och naturligtvis också priset. Fler skulle behöva lära sig ett korrekt kundbemötande och inse betydelsen av varumärke och trovärdighet- Det lever de länge på och kan spara in sin marknadsföring. Som tur är finns det säkert fler som denna leverantör.
Fram tills nu har de skött sitt åtagande på ett föredömligt sätt, vilket tyvärr inte kan sägas om alla vi varit i kontakt med. Det ar varit en blandning av oseriös prissättning till offerter som inte inkommit enligt ök. de har antagligen haft för mycket att göra och sannolikt jobb de anser sig vilja prioritera före vårt arbete. De lär i alla fall inte få så mycket jobb i vårt område. Om min installation fortsätter lika fint så kommer två av mina grannar ta in offert av dem för en större bergvärmeinstallation och en likadan installation som vi kommer att göra. De har liknande erfarenheter från branschen som vi har och är naturligtvis mycket intresserade av hur vårt projekt går. Jag ska återkoppla inom kort. Än kan naturligtvis mycket inträffa. Jag känner dock inge oro för att företaget inte skulle fortsätta leverera enligt förväntan.
Nu tror de som läser detta att vi tycker allt är bra endast pga. en förhållandevis låg kostnad, men så är inte fallet. Vi bedömer annat än priset. det handlar om hur leverantören kommunicerar från start till mål, kvalitet på installation, tydlighet och öppenhet i projektet, håller överenskommelser och naturligtvis också priset. Fler skulle behöva lära sig ett korrekt kundbemötande och inse betydelsen av varumärke och trovärdighet- Det lever de länge på och kan spara in sin marknadsföring. Som tur är finns det säkert fler som denna leverantör.
Är det möjligtvis så att det är du som grundarn till bolaget "rörande rör"? För detta inlägg låter ju som ett långt reklaminlägg...N Nova07 skrev:Lite återkoppling ang. mitt sökande efter en bra installatör av vår nya Frånluftsvärmepump. Efter att ha haft kontakt med 4-5 installatörer av frånluftsvärmepumpar har vi fastnat för företaget Rörande Rör. Lite märkligt namn kan man tycka, men de var de enda som visade ett genuint intresse för vårt projekt. Vi har fått en offert som är starkt konkurrenskraftig. I offerten ingår en Nibe F 730 installerad och klar inkl. allt material, rörrensning samt injustering av samtliga 7 frånluftsventiler i huset. isolering (komplettering) av de 2,5 m PE 30 avluftsisolering på vind gör jag själv. Jag har tittat på många offerter i olika sammanhang och kunde snabbt konstatera att denna offert var perfekt föredömligt specificerad. Innan installation begärde de in tydliga och detaljerade fotografier av rördragning, rörisolering, utrymme ovan gamla pannan, bild från vind där avluften går ut på tak. mm. Efter att snabbt ha granskat bilderna, ställt en del kompletterande frågor så bekräftades offert och installationsdatum i närtid.
Fram tills nu har de skött sitt åtagande på ett föredömligt sätt, vilket tyvärr inte kan sägas om alla vi varit i kontakt med. Det ar varit en blandning av oseriös prissättning till offerter som inte inkommit enligt ök. de har antagligen haft för mycket att göra och sannolikt jobb de anser sig vilja prioritera före vårt arbete. De lär i alla fall inte få så mycket jobb i vårt område. Om min installation fortsätter lika fint så kommer två av mina grannar ta in offert av dem för en större bergvärmeinstallation och en likadan installation som vi kommer att göra. De har liknande erfarenheter från branschen som vi har och är naturligtvis mycket intresserade av hur vårt projekt går. Jag ska återkoppla inom kort. Än kan naturligtvis mycket inträffa. Jag känner dock inge oro för att företaget inte skulle fortsätta leverera enligt förväntan.
Nu tror de som läser detta att vi tycker allt är bra endast pga. en förhållandevis låg kostnad, men så är inte fallet. Vi bedömer annat än priset. det handlar om hur leverantören kommunicerar från start till mål, kvalitet på installation, tydlighet och öppenhet i projektet, håller överenskommelser och naturligtvis också priset. Fler skulle behöva lära sig ett korrekt kundbemötande och inse betydelsen av varumärke och trovärdighet- Det lever de länge på och kan spara in sin marknadsföring. Som tur är finns det säkert fler som denna leverantör.
Det var nog jag som kom med tipset efter att jag läst lite kort om företaget på varmepumpsforum.com. De verkar ha bra fasta priser men som alltid måste man undersöka vad som ingår i paketet och vad som kan tillkomma.
Ja det skulle man ju kunna tro, men så är det verkligen inte. Jag hade inte hört om dem tidigare och jag skulle gärna skriva något likande om någon annan installatör. Jag hoppas jag inte klivit över gränsen för vad som är korrekt på detta forum. Då får moderatorn säga till så tar jag bort det.
Hej alla
Här kommer att avslutande inlägg omkring rörande rör.
Vi anlitade Rörande Rör i samband med utbyte av vår gamla (Nibe F370) frånluftsvärmepump. I samband med detta gick vi ut till 5 installatörer med en detaljerad förfrågan om installation av en Nibe F730 frånluftsvärmepump. Vid genomgång av de tre offerter som kom in var Rörande Rör föredömlig i sin offertbeskrivning. Priset för pump och installation var mycket konkurrenskraftigt och offerten kom snabbt efter att jag noga beskrivit uppdraget och sänt in en hel del foton efter direktiv av företaget. I priset ingick rengöring av frånluftskanaler och intrimning av frånluftsflöden. De kom strax efter 09.30 enligt ök. och var klara med att arbete strax efter 15.30. Då hade de dessutom hunnit med att lämna en instruktion och genomgång av den nya pannan. De städade snyggt och arbetade mkt. metodiskt. Jag kan varmt rekommendera dem.
Upphandlingen där en del samtal skedde med andra installatörer var intressant och gav en ganska dyster bild av VVS branschen och dess företrädare. Rörande Rör stack ut mkt. positivt.
De kommer högst sannolikt att få räkna på två av minna grannars nyinstallationer av frånluftsvärmepumpar inom några månader. Det är på detta sätt ett företag blir ett "självspelande piano". De kan leva bra på deras goda rykte och lämna nöjda kunder efter sig.
Här kommer att avslutande inlägg omkring rörande rör.
Vi anlitade Rörande Rör i samband med utbyte av vår gamla (Nibe F370) frånluftsvärmepump. I samband med detta gick vi ut till 5 installatörer med en detaljerad förfrågan om installation av en Nibe F730 frånluftsvärmepump. Vid genomgång av de tre offerter som kom in var Rörande Rör föredömlig i sin offertbeskrivning. Priset för pump och installation var mycket konkurrenskraftigt och offerten kom snabbt efter att jag noga beskrivit uppdraget och sänt in en hel del foton efter direktiv av företaget. I priset ingick rengöring av frånluftskanaler och intrimning av frånluftsflöden. De kom strax efter 09.30 enligt ök. och var klara med att arbete strax efter 15.30. Då hade de dessutom hunnit med att lämna en instruktion och genomgång av den nya pannan. De städade snyggt och arbetade mkt. metodiskt. Jag kan varmt rekommendera dem.
Upphandlingen där en del samtal skedde med andra installatörer var intressant och gav en ganska dyster bild av VVS branschen och dess företrädare. Rörande Rör stack ut mkt. positivt.
De kommer högst sannolikt att få räkna på två av minna grannars nyinstallationer av frånluftsvärmepumpar inom några månader. Det är på detta sätt ett företag blir ett "självspelande piano". De kan leva bra på deras goda rykte och lämna nöjda kunder efter sig.
Ha-ha. Du e för skön!N Nova07 skrev:Hej alla
Här kommer att avslutande inlägg omkring rörande rör.
Vi anlitade Rörande Rör i samband med utbyte av vår gamla (Nibe F370) frånluftsvärmepump. I samband med detta gick vi ut till 5 installatörer med en detaljerad förfrågan om installation av en Nibe F730 frånluftsvärmepump. Vid genomgång av de tre offerter som kom in var Rörande Rör föredömlig i sin offertbeskrivning. Priset för pump och installation var mycket konkurrenskraftigt och offerten kom snabbt efter att jag noga beskrivit uppdraget och sänt in en hel del foton efter direktiv av företaget. I priset ingick rengöring av frånluftskanaler och intrimning av frånluftsflöden. De kom strax efter 09.30 enligt ök. och var klara med att arbete strax efter 15.30. Då hade de dessutom hunnit med att lämna en instruktion och genomgång av den nya pannan. De städade snyggt och arbetade mkt. metodiskt. Jag kan varmt rekommendera dem.
Upphandlingen där en del samtal skedde med andra installatörer var intressant och gav en ganska dyster bild av VVS branschen och dess företrädare. Rörande Rör stack ut mkt. positivt.
De kommer högst sannolikt att få räkna på två av minna grannars nyinstallationer av frånluftsvärmepumpar inom några månader. Det är på detta sätt ett företag blir ett "självspelande piano". De kan leva bra på deras goda rykte och lämna nöjda kunder efter sig.
Jag är riktigt nöjd med pris, installation, bemötande, kommunikation m.m. Jag sparade dessutom ca 10000 mot att anlita den lite mer lokala Comfort-firman. Vi bytte en Nibe Fighter till en F370. Jag/vi hade bestämt att om den tjorvar igen efter jag fått manuellt dra igång cirkulationspumpen ett par gånger så byter vi då den hade tjänat i 20 år (ett kompressorbyte 9 år tidigare).
Anders och medhjälpare prioriterade oss pga kallt i mars när cirkulationspumpen la ner för gott och kom dagen efter. Kom på tid och gjorde ett snabbt och snyggt jobb. Jag fick hasta hem från jobbet för genomgång av pannan då de blev klara ganska snabbt. Mycket nöjd kund. Jobbet gjordes i mars 2017 i Sollentuna.
Där har jag tipsat om dem även i mars 2019 ser jag: https://www.byggahus.se/forum/threads/stor-varning-foer-foeretaget-fixofix.337546/
Och lite fler recensioner: https://www.dorunner.se/företag/anders-jakobsson-rör-ab-8812#reviews
Anders och medhjälpare prioriterade oss pga kallt i mars när cirkulationspumpen la ner för gott och kom dagen efter. Kom på tid och gjorde ett snabbt och snyggt jobb. Jag fick hasta hem från jobbet för genomgång av pannan då de blev klara ganska snabbt. Mycket nöjd kund. Jobbet gjordes i mars 2017 i Sollentuna.
Där har jag tipsat om dem även i mars 2019 ser jag: https://www.byggahus.se/forum/threads/stor-varning-foer-foeretaget-fixofix.337546/
Och lite fler recensioner: https://www.dorunner.se/företag/anders-jakobsson-rör-ab-8812#reviews
