7 533 läst ·
14 svar
8k läst
14 svar
Någon som kan säga vad de tycker om Viessmann
Den är väl tysk så kvaliteten borde vara helt okej. Ganska sällsynt i Sverige dock så det är viktigt att man hittar en bra återförsäljare som verkligen kan Viessmann och den modellen och kommer att finnas kvar framöver om man behöver service. Tror det är lättare att hitta återförsäljare ju längre söderut man bor?
Har kontaktat dom igen för att få reda på vilken modell då de har bara skrivit VP Viessmann Vitocal 8 kWJ Josth skrev:
Har varit med och installerat några sådana
Värmepumparna är bra
Men styrningen är kanske inte den lättaste för en normal villa ägare
Men är den rätt inställd så går dom väldigt bra
Men är man van vid de andra tillverkarnas pumpar så kan man nog klia sig i huvudet lite då tyskarna tänker lite annorlunda inte fel bara tyskt
Värmepumparna är bra
Men styrningen är kanske inte den lättaste för en normal villa ägare
Men är den rätt inställd så går dom väldigt bra
Men är man van vid de andra tillverkarnas pumpar så kan man nog klia sig i huvudet lite då tyskarna tänker lite annorlunda inte fel bara tyskt
haha
Sa till den som skulle ge mig offerten att jag bryr mig inte speciellt om den har en massa fineser (wifi och smarta anslutningar)
Jag vill bara den ska ställas in och sedan köras på.
Var skillnad på dessa två offerter jag fick så man vill inte köpa dåliga saker.
Sa till den som skulle ge mig offerten att jag bryr mig inte speciellt om den har en massa fineser (wifi och smarta anslutningar)
Jag vill bara den ska ställas in och sedan köras på.
Var skillnad på dessa två offerter jag fick så man vill inte köpa dåliga saker.
Kommer få en till offert nästa vecka då ett annat förtag kommer titta på fredag.
Vet redan vad de vill sälja till mig då jag kollade med dom i förväg men för att få en offert så ska de komma och titta först.
NIBE S2120-12KW (utedel)
NIBE S325 (innedel)
Läste igenom denna artikel så man få lite mer info att kolla igenom
Maxa värmepumpens effektivitet med en bra installation | Byggahus.se
Vet redan vad de vill sälja till mig då jag kollade med dom i förväg men för att få en offert så ska de komma och titta först.
NIBE S2120-12KW (utedel)
NIBE S325 (innedel)
Läste igenom denna artikel så man få lite mer info att kolla igenom
Maxa värmepumpens effektivitet med en bra installation | Byggahus.se
Tillverkar VieBmann egna luftvattenpumpar eller är det konverterade kinapumpar?
Egna
Har en sådan sen 1 år vitocal 333 6 kW. Funkar bra men som du säger, interfacet till maskinen inte helt lätt🙄 o saknar lite basic i normalskärmen. Får knappa mycket. Appen hyfsad men saknar brinetempenTotte lille skrev:
Har varit med och installerat några sådana
Värmepumparna är bra
Men styrningen är kanske inte den lättaste för en normal villa ägare
Men är den rätt inställd så går dom väldigt bra
Men är man van vid de andra tillverkarnas pumpar så kan man nog klia sig i huvudet lite då tyskarna tänker lite annorlunda inte fel bara tyskt![]()
Klicka här för att svara
