Byggahus.se

Någon som kan ge lite tips?

1. M
    Medlem · 24 inlägg

MAttias_A

Medlem
    Hej,

Vi har en tomt på gång som vi troligtvis kommer att köpa. Det svåra är ju att välja hus leverantör. Vi har en budget på ca: 2miljoner (+tomt). Vi vill ha ett enplanshus mellan 130-150kvm. Är det någon som har lite tips eller byggt själva något som ni kan rekomendera. Vi har surfat in på i precis varje husleverantörs hemsida men ju mer man kollar desto snurrigare blir man....

Tar gladeligen emot alla tips och förslag!

Mvh
    Mattias

2. Thomas_Stina
    Medlem · Östergötlands län · 138 inlägg

Thomas_Stina

Medlem

Re: Någon som kan ge lite tips?

Hej Mattias!

Man blir faktiskt klokare ju mer man letar... Man ser vad man vill ha och vad man absolut inte vill ha. Så jag tror att det är jättebra att kika runt så mycket man kan fast det kanske känns snurrigt i början. Men sen kommer Ni nog snart fram till vad det är just Ni vill ha...

Lycka till! :D
    //Stina

3. anderton_swe
    Medlem · 129 inlägg

anderton_swe

Medlem

hej mattias!!

Ett tips från mig är att ni väljer ut 3 st leverantörer och börjar att jämnföra dessa. Då menar jag standard och vad som ingår i priset. Efter det så kollar ni in vilkethus ni vill ha. Oftast iaf enligt mig så ser de flesta hus likadana ut och har liknande planlösningar. Ett exempel är Herrgården hos Myresjöhus, det huset finns iaf hos 5 st andra hustillverkare fast det heter exempel klockargården. Och om ni nu fastnar hos en hustillverkare och gillar deras koncept och hittar ett hus hos en annanså kan man ju alltid ändra en befintlig planlösning lr ritat ett eget hus hos den hustillverkare du fastnat för. Vi hade tur att fastna för myresjöhus och att dom även hade ett hus precis som vi ville ha det...

4. M
    Medlem · 35 inlägg

Micki

Medlem

:D Ett bra tips i mellanläge verkar vara Trivselhus el. Götenehus för att de verkar ha mycket bra standard och folk som byggt med dem verkar mycket nöjda. ( Kolla upp referensfamiljer ) Jag tror mer på att lägga lite extra pengar/kvm än att snåla med de billiga och sedan ångra sig. Det lär väl för de flesta bara bli en gång i livet man bygger eget hus. !!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.