Sorry, otur när jag tänkte:eek:

Hörde inte ett enda klick på hela golvet ;-). Däremot var det bra med hörselskydd för annars hade jag varit döv av allt bankande!
Men det är som sagt 3 år sedan och dom kanske har gjort golvet bättre!

jeppeknaster skrev:
Jag fattar ingenting. Varför SLÅ ihop ett klickgolv.....?!?!? Sidorna ska man ju bara vika ner mot varandra, hur enkelt som helst. Det är ju som om en graverare skulle gravera en vigselring med hammare och stämjärn.
Det jag la för 1,5 år sen ( salsa ljus ek 3-stav) var hur lätt som helst att lägga 25 m2 tog typ 4-5 timmar i maklig takt och jag har aldrig varit med om något enklare. Sen att det blev hur repigt som helst av hundens och kattens klor, det är en annan sak.
Då har du inte ett Salsa golv, utan ett golv med T-lock eller Combilock t.ex Epoque 14mm.
Salsa har Ultraloc låskonstruktion och den lär man banka ihop. Klurigt att starta och lite klurigt att avsluta. Hörselprofylax är som flera redan sagt ett måste. Tarketts egna "slagkloss" i plast underlättar väldigt mycket vid läggning.

Jag vet att det var ett salsa ljus ek 3-stav. Nu när jag tittar i monteringsanvisningarna så ser jag att salsa tydligen finns med både Ultraloc, T-lock och Combilock.(se länken) Det förklarar saken. Jag fick helt enkelt det enkla golvet.

Har också provat "slå till du dör-golven" och det gör jag aldrig om. Var nära att avsluta mitt liv med en gummiklubba i rent vredesmod en nyårsafton för tre år sen när jag med hjälp av tarketts lilla fjantiga slagjärn för laminatgolv skulle banka in sista jävla biten på ett 14mm golv (ej tarkett). Hade varit enklare att flyga till månen med en opel kadett.

http://www.tarkett-floors.com/floors/site/sv-se/type/1/seg/120/documents.asp

jeppeknaster skrev:
Hade varit enklare att flyga till månen med en opel kadett.

:D:D

Jag hade också lite problem med att få ihop skarvarna i änden bra. Jag löste det med hjälp av spännband som används för att dra ihop parkett. När jag knackat ihop ändarna drog jag åt med spännbandet före jag slog ihop golvet. Då gick den lilla glipan igen och blev helt perfekt. Det tog inte så mycket extra tid eftersom jag inte behövde vara så noga när jag bankade ihop ändarna till att börja med.

När det gäller kvalitén kan jag inte uttala mig, men enligt min pappa som är snickare var det "ett jävligt golv". Som sagt så löste spännbanden det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.