Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Vi har idag ett plankgolv som är lutat och vitoljat (-2001). Nu behöver golvet slipas om och vi funderar då på att mörkbetsa det istället. Är det någon här som har gjort så och har erfarenheter att dela med sig av?
Jag undrar om det är samma firma som slipar golvet som också gör mörkbetsningen och om det finns många olika varianter av mörkbets. Jag såg ett inredningsreportage om några som hade gjort golvet mörkt med kaffesump. Det borde finnas lite andra sätt också.
Jag undrar om det är samma firma som slipar golvet som också gör mörkbetsningen och om det finns många olika varianter av mörkbets. Jag såg ett inredningsreportage om några som hade gjort golvet mörkt med kaffesump. Det borde finnas lite andra sätt också.
Detta är inte vanlig bets utan olje bets vill jag minnas. Det är köpt på Nyansa, ska se om jag hittar burken. Det håller fint, var 4 år sen vi gjorde behandlingen och vi är supernöjda.
En före och en efter bild.
En före och en efter bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Ja det var fint, tack!
Vi mörkbetsade vårt ekgolv från 70-talet för 2 1/2 år sen. Blev och är verkligen kanonbra! Rekommenderar Osmo pigmenterad hårdwaxolja, då kan även "laga" skador och repor punktvis på golvet till skillnad när man lackar ett golv. welinoco.com
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Har någon förslag på fjärrströmbrytare som klarar av att sitta utomhus
El -
Någon som sitter på weberöds tegel ?
Köpes, Hyres & Bytes -
Är det någon som känner till var man kan få tag till avbildat gångjär som sitter på pardörrarpå hörnskåp
Kök -
Bodelning med någon som sitter i fängelse..?
Juridik -
Någon som slutvärderat sitt nya hus 2023?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.