6 557 läst ·
33 svar
7k läst
33 svar
Någon som har erfarenhet av LB-hus?
Sida 1 av 3
Jag har sett endel äldre inlägg angående LB hus men ville veta om någon har ertfarenhet om dem nu.
Några av dem du nämde har vi kikat på bla fiskarheden med då får du bara en byggsats. Vi vill ha schakt, grund och en stomme. Vilka kan erbjuda detta?
Några av dem du nämde har vi kikat på bla fiskarheden med då får du bara en byggsats. Vi vill ha schakt, grund och en stomme. Vilka kan erbjuda detta?
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Vi bygger med LBhus och flyttar in 1 juli. Läs om bygget på vår blogg www.salstatosee.blogspot.com, om du har frågor kan du maila till salstatosee@hotmail.com
/Carin
/Carin
Vi funderar på Classic 185 fast ändra planlösningen lite. Någon som gjort det?
Vi vill främst ha lite större tvättstuga och lite större hall.
Undrar också om någon har erfarenhet av en stommontering från dem. Hur lång tid tog det att färdigställa 1:a vån?
Vi vill främst ha lite större tvättstuga och lite större hall.
Undrar också om någon har erfarenhet av en stommontering från dem. Hur lång tid tog det att färdigställa 1:a vån?
Det går alldeles utmärkt att ändra planlösningen precis hur man vill, men det tas ut en startkostnad på 25 000.salkin00 skrev:
Vi bygger en 185a och beräknar att flytta in slutet av augusti. Vi kör dock på standard öppen planlösning, vi är i behov av alla tre sovrummen på bottenvåningen.
Tvättstugan ligger lite knepigt för att lätt göras större, kanske med en extra takstol, fördelat på 60 cm extra i hall resp tvättstuga? Huset blir då knappt 16 m långt.
Alternativt om det går är att offra det lilla rummet bortom toaletten och fördela det utrymmet på större hall/kök/toalett/tvättstuga. Vet dock inte hur pass man kan förändra ytterväggsmodulerna.
Tvättstugan ligger lite knepigt för att lätt göras större, kanske med en extra takstol, fördelat på 60 cm extra i hall resp tvättstuga? Huset blir då knappt 16 m långt.
Alternativt om det går är att offra det lilla rummet bortom toaletten och fördela det utrymmet på större hall/kök/toalett/tvättstuga. Vet dock inte hur pass man kan förändra ytterväggsmodulerna.
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
salkin00 skrev:
Det som sätter tidplanen är hur länge det tar för plattan att torka. Därefter kan man göra våtrumsskiktet i badrummet. Köper du nyckelfärdigt är det 36 veckor som gäller till inflytt. Vilket är gott om tid för LBhus, nu händer det inte mycket. Själva stomresningen gick på två dagar för vårt tvåvåningshus.
http://salstatosee.blogspot.com/search/label/Husresning
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Vi har flyttat alla väggar utom dem runt trapphuset, så visst går det att göra om planlösningen. I efterhand har vi diskuterat om att kunna förlänga huset, vilket vi inte kom på i början. Men eftersom vi nu bygger på ett uterum kan vi konstatera att vi inte hade fått plats med en förlängning på tomten.
I princip allting har fungerat fint med LB-hus. Skulle jag få för mig att bygga igen skulle jag tveka att använda LB-hus igen.