3 353 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Någon som har erfarenhet av denna såg?
Har ingen erfarenhet av den maskinen iom att jag har en gul maskin hemma i garaget.
Dock kan jag säga att du inte ska köpa en sådan om det är för listsågning.. gradantalet diffar ofta rätt kraftigt så det blir mycket fogande för att få det att se hyffsat ut isåfall...
Dock kan jag säga att du inte ska köpa en sådan om det är för listsågning.. gradantalet diffar ofta rätt kraftigt så det blir mycket fogande för att få det att se hyffsat ut isåfall...
Tror det är den sågen jag köpte för 2 år sedan nu. Som Reppo skrev så är den inget att ha när det gäller finare gersågning av typ lister och foder. En annan nackdel är att den väsnans en hel del. En polare har en gulling hemma som är betydligt tystare, går bra att köra den utan hörselkåpor. Har användt min såg främst till reglar och paneler oc till det funkar den kalas.
// Snozzi
// Snozzi
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Jag har en sån, dock köpt på K-rauta och gul till färgen (Reppo, skryt lagom 
Den funkar kalasbra till det jag skulle ha den vilket var kapa reglar till väggar o dyl.
Ska du ha den som byggsåg och inte som snickerisåg (om man kan göra den jämförelsen) så tycker jag den duger, men om du ska ha den till listverk och liknande så är den inte tillräckligt exakt.
/Mattias
Den funkar kalasbra till det jag skulle ha den vilket var kapa reglar till väggar o dyl.
Ska du ha den som byggsåg och inte som snickerisåg (om man kan göra den jämförelsen) så tycker jag den duger, men om du ska ha den till listverk och liknande så är den inte tillräckligt exakt.
/Mattias
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
klarar dej utan spånsamlaren? :eek: hoppas du då kör med nåt annat system. tog fram min best tools gersåg idag för o såga nå plank med och den hade spånsamlaren gått sönder på..... jag kan ge er ett gott råd gott folk!!! kör inte utan spånsamlare utomhus med motvindfredwel skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
