4 617 läst ·
13 svar
5k läst
13 svar
Någon som har erfarenhet av att handla på RINAB?
https://www.rinab.nu/
Ser spontant seriöst ut. Beställde lite småprylar, men det verkar gå sisådär med både utleverans och svar på mina mejl...
Ser spontant seriöst ut. Beställde lite småprylar, men det verkar gå sisådär med både utleverans och svar på mina mejl...
Jag har handlat en hel del skoterprylar därifrån under många år utan problem. Ända från den tiden man fick ringa och beställa saker... Dom har även varit till stor hjälp för att hitta passande delar till veteranskotrar.
Nu är det väl en 4-5 år sen jag handlade där senast, men så mycket borde dom inte ha försämrats.
Nu är det väl en 4-5 år sen jag handlade där senast, men så mycket borde dom inte ha försämrats.
Jo, det kan man ju ha full förståelse för. Men det är ett otyg att skriva att saker finns "I lager" och ange beräknad utleverans till dagen efter när prylarna i själva verket befinner sig i Kina. Och sedan vare sig skicka ut en notis om att ordern är restad eller svara på mejl från kunden.bax skrev:
Gick faktiskt in och kollade i butiken igen efter att jag till slut fick beskedet att vissa prylar var restade och jo, de stod fortfarande som "I lager".
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
är inte bara Rinab som gör så............Att ha "i lager" lockar köpare. Sen får man ev avvikelser att låta som ren slump och har aldrig hänt förut och så vidare.........Sen får man dock komma ihåg att det kan bli såhär om de bara har en i lager och orders på kö. Det är få system som uppdateras kontinuerligt. När jag hade min shop igång så var det en gång per dygn.
Det vanliga nu för tiden är att prylen skickas direkt från leverantör/importör/etc och att lagersaldot speglar vad som finns där.
I normala tider med normala leveranstider märker inte kunden någon skillnad, men nu när det är Corona och allt vad det innebär så blir det lite fel...
I normala tider med normala leveranstider märker inte kunden någon skillnad, men nu när det är Corona och allt vad det innebär så blir det lite fel...
Nä, precis. Absolut inget unikt för dem, så ingen stor grej. Prylarna kom ju till slut.
Av just den anledningen har jag tagit för vana att alltid gå in och kolla lagersaldot igen om jag beställt något som blir restnoterat. Och faktum är att det så gott som alltid står "i lager" ändå, så även i detta fall. Så den förklaringen håller oftast inte tyvärr.S Stefan1972 skrev:
Klicka här för att svara