6 781 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Någon som har en nibe alpha keram?
Jag funderar på att skaffa en men vet inte om den blir för liten. Huset är på ca 150 kvm och det blir golvvärme i hela huset (2-plan). har lite dåligt med plats för tankar men får lagom plats med 2*500 l... Någon som har tips och ideer??
Skall du elda ved eller pellets i pannan?
Som ved panna är den kanske lite liten. Du får inte in så mycket ved per gång = mycket spring till pannrummet.
Kör själv en tvilling panna med pellets, nämligen en TMV Alpha Keram UB mot 1800 liter acktank, funkar jättebra. Min är dock pelletsanpassad, dvs asklåda undertill.
Det var väl en alpha keram UB som du menade?
Som ved panna är den kanske lite liten. Du får inte in så mycket ved per gång = mycket spring till pannrummet.
Kör själv en tvilling panna med pellets, nämligen en TMV Alpha Keram UB mot 1800 liter acktank, funkar jättebra. Min är dock pelletsanpassad, dvs asklåda undertill.
Det var väl en alpha keram UB som du menade?
yes en UB. Då är ju frågan om man ska ta en vedex 3000 istället men den är ju rekomederat med minst 1500L ack... dåligt med plats :'(
Och ved ska vi elda med ;D
Klicka här för att svara