boschkenta
..och vill vara snäll och mäta hur hög själva basen är? Bygger om min sågbänk innan jag köpt sågen 🤓

Tack!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
..och vill vara snäll och mäta hur hög själva basen är? Bygger om min sågbänk innan jag köpt sågen 🤓

Tack!
Kan mäta imorrn.
Vill du ha från ytan sågen står på upp till nivån där virket blir att ligga?
 
boschkenta
FredrikR FredrikR skrev:
Kan mäta imorrn.
Vill du ha från ytan sågen står på upp till nivån där virket blir att ligga?
Exakt så! Tack Fredrik 😁
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…

Bästa svaret

boschkenta boschkenta skrev:
Exakt så! Tack Fredrik 😁
Hand håller mätskala nära mitersåg, verktyg och arbetsbänk synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

94mm skulle jag påstå.
Vinkelhaken är 40mm hög, 134mm säger skjutmåttet ner till fästet sågen är skruvad i.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
94mm skulle jag påstå.
Vinkelhaken är 40mm hög, 134mm säger skjutmåttet ner till fästet sågen är skruvad i.
Perfekt, arbetet kan fortsätta.
Stort tack!
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
boschkenta
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
94mm skulle jag påstå.
Vinkelhaken är 40mm hög, 134mm säger skjutmåttet ner till fästet sågen är skruvad i.
Blev perfekt 😎

Träplank på kapmaskin, sågklinga delvis synlig, snickeri eller arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack igen!
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Älskar att man kan hitta svar på allt man undrar här. Sitter i samma sits just nu så tack så mycket!!
 
  • Älska
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Inte sett denna men hade kunnat svara på det utan att mäta :-)

En stående 45x95 är precis lagom som stöd för långa plank!
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Fel tråd..
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
[media]

Stativet från Bosch till 360-lasern hjälpte till att göra köttbullar!

[media]

[media]

Sen har jag monterat utegranen! En tikelitokgran jag byggde i fjol!
Fel tråd? 😉
 
Ossian K Olsson
FredrikR FredrikR skrev:
Fel tråd? 😉
HAHA! Vilket jäkla nybörjarmisstag!

Tar bort..
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.